Nie wiesz jak założyć sklep internetowy? Wiemy, że budowa własnego sklepu internetowego może być przerażającą myślą, zwłaszcza gdy nie jesteś informatykiem lub developerem. Cóż, nie jesteś sam. Pomagając setkom użytkowników w uruchomieniu ich sklepu internetowego, postanowiliśmy stworzyć najbardziej kompleksowy przewodnik, jak zbudować sklep internetowy za pomocą WordPressa i platformy WooCommerce.
Czego potrzebujesz, aby założyć sklep internetowy?
Nigdy nie było lepszego czasu na rozpoczęcie biznesu eCommerce niż ostatnie miesiące.
Każdy, kto ma komputer, może rozpocząć pracę nad swoim sklepem w ciągu zaledwie kilku minut i to bez nabywania żadnych zaawansowanych umiejętności.
Do założenia sklepu internetowego będą Tobie potrzebne trzy rzeczy:
- Pomysł na nazwę domeny (będzie to nazwa Twojego sklepu internetowego, np. fajnysklep.com)
- Konto hostingowe (dzięki temu Twoja witryna będzie dostępna Internecie)
- Twoja niepodzielna uwaga ( tylko przez następne ok. 30 minut.)
Nie żartujemy – to naprawdę takie proste.
Możesz skonfigurować własny sklep internetowy z WordPress i WooCommerce w mniej niż 30 minut, a my przeprowadzimy Cię przez każdy etap procesu.
W tym samouczku omówimy:
- Jak zarejestrować nazwę domeny za darmo
- Jak wybrać najlepszy hosting WooCommerce
- Jak uzyskać certyfikat SSL za darmo (wymagany do przyjmowania płatności)
- Jak zainstalować WordPress
- Jak stworzyć sklep WooCommerce
- Jak dodać produkty w swoim sklepie internetowym
- Jak wybrać i dostosować motyw sklepu
- Jak rozszerzyć swój sklep internetowy za pomocą wtyczek
Gotowy? Zacznijmy.
Krok 1: Konfiguracja platformy sklepu internetowego
Największym błędem, jaki popełnia większość użytkowników, jest niewłaściwy wybór platformy dla swojego sklepu internetowego.
Na szczęście czytasz nasz poradnik, więc nie popełnisz tego błędu 🙂
Do tworzenia sklepu polecamy dwie popularne platformy eCommerce: Shopify lub WordPress + WooCommerce.
Shopify jest w pełni hostowanym zewnętrznie rozwiązaniem eCommerce, które zaczyna się od $29 / miesiąc. To bezproblemowa platforma, ciesząca się ogromną popularnością wsród droppshiperów, w której wystarczy się zarejestrować aby rozpocząć sprzedaż. Wadą Shopify jest to, że po czasie prowadzenie sklepu może być dość drogie, a opcje rozbudowy są dość ograniczone, chyba że zapłacisz za dodatkowe wtyczki lub aplikacje rozszerzające możliwości platformy. Warto również wspomnieć, że Shopify nie najlepiej radzi sobie z SEO, które jest kluczem do sukcesu aby zaistnieć w rankingach wyszukań Google.
Dlatego większość użytkowników wybiera WordPress + WooCommerce ze względu na mniejsze opłaty początkowe oraz elastyczność, jaką oferuje. Ta opcja wymaga jednak pewnej konfiguracji, ale warto to zrobić jeśli chce mieć się mieć święty spokój na dłuższą metę. Właśnie dzięki swojej elastyczności WooCommerce uzyskała ostatnio miano największej na świecie platformy eCommerce.
W tym poradniku przeprowadzimy Cię przez proces konfiguracji sklepu internetowego w WordPress za pomocą WooCommerce, krok po kroku
Aby skonfigurować swój sklep, musisz mieć nazwę domeny, hosting oraz certyfikat SSL .
Nazwa domeny to adres Twojej witryny w internecie. To jest to, co użytkownicy będą wpisywać w swoich przeglądarkach, aby dotrzeć do Twojej witryny (na przykład: google.com lub profitfromtech.com).
Hosting to miejsce, w którym Twoja witryna znajduje się w Internecie. Każda witryna internetowa wymaga hostingu, który jest pewnego rodzaju domem dla Twojej witryny.
Certyfikat SSL dodaje specjalną warstwę bezpieczeństwa w Twojej witrynie, dzięki czemu możesz akceptować poufne informacje, takie jak numery kart kredytowych i inne dane osobowe. Jest on wymagany, aby akceptować płatności kartą kredytową w Twoim sklepie internetowym.
Zwykle nazwa domeny kosztuje około 50 zł / rok, hosting kosztuje około 30 zł / miesiąc, a certyfikat SSL kosztuje może kosztować nawet do 200 zł / rok.
To dużo kosztów początkowych.
Na szczęście Hostinger , dostawca hostingu z dedykowanym planem pod WordPress i WooCommerce, zgodził się zaoferować naszym użytkownikom bezpłatną nazwę domeny , bezpłatny certyfikat SSL i zniżkę na hosting.
Zasadniczo możesz zacząć już od 10,99 zł / miesiąc.
Hostinger to jedna z najprężniej rozwijających się firm hostingowych. Są jedną z największych marek, jeśli chodzi o hosting WordPress na którym bazuje WooCommerce, obsługując miliony witryn internetowych na całym świecie.
Otwórz Hostinger w nowym oknie, korzystając z tego linku i podążaj dalej.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest kliknięcie przycisku ‘Rozpocznij’, aby przejść dalej.
Następnie wybierz plan, którego potrzebujesz (najpopularniejsze są: Starter i Premium).
Na następnej stronie zostaniesz poproszony o wprowadzenie nazwy domeny dla swojej witryny.
Na koniec musisz dodać informacje o swoim koncie i sfinalizować informacje o pakiecie, aby zakończyć proces. Na tym ekranie zobaczysz opcjonalne dodatki, które możesz kupić.
Tylko od Ciebie zależy, czy je kupisz, ale generalnie nie zalecamy ich kupowania. Zawsze możesz dodać je później, jeśli uznasz, że ich potrzebujesz.
Po zakończeniu otrzymasz wiadomość e-mail ze szczegółami dotyczącymi logowania do panelu sterowania hostingu (cPanel). Tutaj możesz zarządzać wszystkim, od wsparcia, e-maili, między innymi.
Śmiało i zaloguj się do swojego cPanel. Zostaniesz powitany wyskakującym okienkiem informującym, że WordPress z WooCommerce jest wstępnie zainstalowany w Twojej witrynie.
Wystarczy kliknąć przycisk „Zaloguj się do swojej witryny”, aby przejść do pulpitu nawigacyjnego witryny WordPress.
Gratulacje, zakończyłeś konfigurację hostingu i części domenowej.
Następnym krokiem jest skonfigurowanie witryny WordPress, a następnie sklepu internetowego.
Krok 2. Konfiguracja WordPress
Hostinger automatycznie zainstalował WordPress i WooCommerce w Twojej witrynie.
Kiedy po raz pierwszy logujesz się do WordPress, zobaczysz wiadomość powitalną. Zostaniesz zapytany, jakiego rodzaju witrynę chcesz skonfigurować.
Śmiało i kliknij link „Nie potrzebuję pomocy”. Nie martw się, przeprowadzimy Cię przez wszystkie niezbędne kroki.
Zamknięcie kreatora konfiguracji spowoduje wyświetlenie pulpitu administratora WordPress, który wygląda następująco:
Najpierw musisz odwiedzić stronę Ustawienia »Ogólne, aby skonfigurować tytuł i opis witryny WordPress.
Konfigurowanie protokołu HTTPS do korzystania z SSL
Twój pakiet hostingowy WordPress został dostarczony z bezpłatnym certyfikatem SSL. Ten certyfikat jest wstępnie zainstalowany dla Twojej nazwy domeny. Jednak Twoja witryna WordPress musi zostać skonfigurowana, więc ładuje się jako https vs http.
Na stronie Ustawienia »Ogólne musisz zmienić adres WordPress i adres witryny, aby używały protokołu https zamiast http.
Nie zapomnij przewinąć w dół strony i kliknąć przycisk Zapisz zmiany, aby zapisać ustawienia.
Twoja podstawowa konfiguracja WordPress została zakończona. Nadszedł czas, aby skonfigurować swój sklep internetowy.
Krok 3. Konfiguracja sklepu WooCommerce
Zanim zaczniesz sprzedawać, musisz skonfigurować kilka rzeczy, takich jak waluta, płatności i informacje o wysyłce.
Na stronach administratora WordPress zobaczysz powiadomienie „Witamy w WooCommerce”. Śmiało i kliknij przycisk „Uruchom kreatora konfiguracji” w powiadomieniu.
Spowoduje to uruchomienie kreatora konfiguracji WooCommerce, w którym należy kliknąć przycisk „Chodźmy”, aby rozpocząć.
WooCommerce potrzebuje kilku niezbędnych stron do koszyka, konta, sklepu i kasy. Możesz kliknąć przycisk Kontynuuj, aby automatycznie utworzyć te strony.
To przeniesie Cię do następnego kroku.
Teraz musisz powiedzieć WooCommerce, gdzie znajduje się Twój sklep oraz jakiej waluty i jednostek miar użyć.
Po wybraniu lokalizacji i waluty kliknij przycisk Kontynuuj, aby przejść dalej.
Następnie musisz podać informacje o dostawie i podatku.
WooCommerce może być używany do sprzedaży zarówno cyfrowych plików do pobrania, jak i towarów fizycznych, które wymagają wysyłki.
Musisz zaznaczyć to pole, jeśli będziesz wysyłać towary, lub możesz pozostawić je niezaznaczone, jeśli będziesz sprzedawać tylko towary cyfrowe.
Następnie musisz odpowiedzieć na pytanie podatkowe. WooCommerce może pomóc w automatycznym obliczaniu i dodawaniu podatków do cen.
Jeśli nie masz pewności, możesz pozostawić to pole niezaznaczone. Zawsze możesz dodać informacje podatkowe później w ustawieniach WooCommerce.
Kliknij przycisk Kontynuuj, aby przejść dalej.
Następnie zostaniesz poproszony o wybranie metody płatności dla Twojego sklepu internetowego.
Domyślnie WooCommerce obsługuje bramki płatnicze PayPal, PayPal Standard i Stripe. W WooCommerce dostępnych jest wiele innych metod płatności, które możesz zainstalować później, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Najłatwiejszym sposobem akceptowania płatności jest skorzystanie z PayPal Standard.
Po prostu wprowadź swój adres e-mail PayPal i kliknij przycisk Kontynuuj.
Wiele osób, w tym my, korzysta zarówno z PayPal, jak i Stripe. Korzystając ze Stripe, pozwalasz swoim użytkownikom wprowadzić dane swojej karty kredytowej na stronie kasy bez konieczności opuszczania witryny i przechodzenia do PayPal.
Możesz skonfigurować Stripe, postępując zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie WooCommerce.
Gdy skończysz, Twój sklep internetowy WooCommerce jest już skonfigurowany.
Aby wyjść z kreatora konfiguracji, musisz kliknąć łącze „Wróć do pulpitu WordPress”.
Po zakończeniu konfiguracji WooCommerce możesz już dodawać produkty do swojego sklepu internetowego.
Krok 4. Dodawanie produktów do Twojego sklepu internetowego
Zacznijmy od dodania pierwszego produktu do Twojego sklepu internetowego.
Musisz odwiedzić Produkty »Dodaj nową stronę, aby dodać nowy produkt.
Najpierw podaj tytuł produktu, a następnie szczegółowy opis.
W kolumnie po prawej stronie zobaczysz pole „Kategorie produktów”. Kliknij „+ Dodaj nową kategorię produktów”, aby utworzyć kategorię dla tego produktu. Umożliwia to Tobie i Twoim klientom łatwe sortowanie i przeglądanie produktów.
Przewiń trochę w dół, a zobaczysz pole Dane produktu. Tutaj możesz podać informacje dotyczące produktu, takie jak ceny, zapasy, wysyłka itp.
Pod polem danych produktu zobaczysz pole do dodania krótkiego opisu produktu. Ten krótki opis będzie używany, gdy użytkownicy przeglądają wiele produktów na stronie.
Na koniec w prawej kolumnie zobaczysz pola do dodania głównego zdjęcia produktu i galerii produktu.
Gdy wszystkie dodane informacje o produkcie są zadowalające, możesz kliknąć przycisk Publikuj, aby opublikować je w swojej witrynie.
W razie potrzeby powtórz ten proces, aby dodać więcej produktów.
Krok 5. Wybierz i dostosuj motyw WordPress
Motywy kontrolują wygląd witryn WordPress dla użytkowników, gdy je odwiedzają. W przypadku sklepu WooCommerce kontrolują również sposób wyświetlania Twoich produktów.
Dostępne są tysiące płatnych i bezpłatnych motywów WordPress .
Twoje konto hostingowe Bluehost automatycznie instaluje motyw Storefront dla Twojej witryny. Będziesz musiał dostosować go do swoich potrzeb.
Przejdź do Wygląd »Dostosuj stronę. Spowoduje to uruchomienie dostosowywania motywu, w którym możesz zmienić różne ustawienia motywu.
Jeśli nie podoba Ci się motyw Storefront, możesz użyć innego motywu, odwiedzając stronę Wygląd »Motywy .
Krok 6. Rozszerz swój sklep internetowy za pomocą wtyczek
Teraz, gdy masz już gotowy sklep internetowy, prawdopodobnie chcesz zacząć od dodawania innych zwykłych elementów do swojej witryny, takich jak formularz kontaktowy, informacje o stronie i nie tylko.
Aby dodatkowo dostosować WordPress i dodać funkcje, takie jak formularze kontaktowe, galerie, suwaki itp., Musisz użyć wtyczek WordPress.
Wtyczki WordPress to aplikacje umożliwiające dodawanie nowych funkcji do Twojej witryny. Dostępnych jest ponad 46 000 wtyczek WordPress.
Kreatory stron WWW czy WordPress? Co wybrać pod sklep internetowy?
Może być trudno wiedzieć, czy do stworzenia sklepu internetowego powinieneś użyć WordPress czy kreatora stron internetowych. Oto krótkie podsumowanie, które pomoże Ci dowiedzieć się, który z nich jest dla Ciebie najlepszy .
Twórcy stron internetowych sprawiają, że budowanie jest szybkie i łatwe – nie potrzebujesz umiejętności technicznych, a proces konfiguracji jest bardzo prosty, co oznacza, że możesz od razu przystąpić do tworzenia sklepu internetowego. Rozpoczęcie pracy z WordPressem zajmuje więcej czasu, ponieważ musisz znaleźć hosting, zainstalować oprogramowanie i wtyczki oraz nauczyć się poruszać po platformie, zanim zaczniesz budować swoją witrynę.
Twórcy stron internetowych wykonują dużo bardziej techniczną pracę za Ciebie – bezpieczeństwo, hosting i aktualizacje są obsługiwane za Ciebie, dzięki czemu możesz skupić się na tworzeniu i prowadzeniu działalności e-commerce.
Z drugiej strony WordPress wymaga uruchamiania aktualizacji i stosowania środków bezpieczeństwa oraz znalezienia niezawodnego hostingu (lub ryzyka sabotowania sklepu, zanim jeszcze zaczniesz budować). Wielu początkujących korzysta z WordPressa – potrzebujesz tylko trochę więcej czasu i pewności technicznej, aby jak najlepiej go wykorzystać.
Ogólnie zalecamy tworzenie witryn e-commerce każdemu, kto:
- Jest nowicjuszem technicznym
- Chce szybko uruchomić i uruchomić sklep internetowy
- Chce pomocnej dłoni w procesie budowy
- Chce łatwych i wizualnych opcji dostosowywania
Polecamy WordPress każdemu, kto:
- Chce mieć pełną kontrolę nad wszystkimi aspektami swojego sklepu internetowego
- Ma pewne techniczne zaufanie
- Ma czas, aby poświęcić się budowie i utrzymaniu swojej witryny
- Potrzebuje specjalnie dostosowanej witryny sklepowej
Jeśli zdecydujesz się użyć narzędzia do tworzenia e-commerce, aby utworzyć swój sklep internetowy, sugerujemy rozpoczęcie od bezpłatnej wersji próbnej Shopify. Jeśli zdecydujesz, że WordPress jest dla Ciebie lepszy, zacznij od sprawdzenia Hostinger, aby sprawdzić, czy jest to właściwy hosting dla Twoich potrzeb.
Polecamy również: