Poradniki

Dropshipping – Co to jest? Jak zacząć?(Poradnik krok po kroku na 2024)

Uaktualnione 1 stycznia, 2024

Andrzej Krawczyk

zapakuj to ecommerce

W dzisiejszych czasach wszyscy chcą rozpocząć zgiełk. W rzeczywistości, według statystyk, aż 44 miliony Amerykanów ma boczny zgiełk . I to właśnie tam wkracza dropshipping.

Jeśli chcesz zarobić przyzwoity dochód pasywny , otwierając własny sklep e-commerce, ale jesteś sceptyczny co do złożoności zarządzania zapasami , wysyłki i realizacji zamówień , to dropshipping jest idealną opcją.

Jednak jeśli zostanie poprawnie wdrożony, dropshipping może pomóc Ci zarobić dużo pieniędzy.

W tym ostatecznym przewodniku po dropshippingu omawiamy wszystko, od tego, czym jest, jak zacząć, jak prowadzić udany biznes dropshipping.

Co to jest Dropshipping?

Dropshipping istnieje już od jakiegoś czasu. Jednak wbrew powszechnemu przekonaniu nie jest to szybki schemat wzbogacania się.

Jest to w zasadzie metoda realizacji sprzedaży detalicznej, w której sklep nie jest właścicielem ani nie prowadzi zapasów. Zamiast tego kupujesz przedmiot ze źródła zewnętrznego i dostajesz go do klienta.

Nie musisz samodzielnie obsługiwać produktu ani dbać o proces wysyłki.

Jednym z największych wyróżników między zwykłym sklepem internetowym lub sklepem stacjonarnym a sklepem dropshipping jest to, że osoba sprzedająca produkt nie obsługuje zapasów.

Rozważmy Best Buy, jednego z największych sprzedawców elektroniki w USA. Załóżmy, że klient wchodzi do Best Buy, kupuje nowy inteligentny telewizor, płaci rachunek i wychodzi. Zasadniczo Best Buy musi przechowywać smart TV w swojej lokalizacji detalicznej, aby kupujący mógł go zobaczyć i dokonać zakupu.

Muszą także wyświetlić telewizor, skonfigurować swój sklep, aby był widoczny, zrobić liczniki faktur dla konsumenta, aby dokonać płatności, przechowywać materiały opakowaniowe w kasie, wysłać telewizor z magazynu i tak dalej.

Tutaj dropshipping jest inny.

W przypadku dropshipping sprzedawca wcale nie przechowuje telewizora. Zamiast tego, gdy zamówienie online na telewizor przetwarza się na ich stronie internetowej, dropshipper automatycznie powiadamia hurtowego dostawcę, który dostarcza telewizor na wyciągnięcie ręki.

Oto prosty podział na działanie dropshipping :

Model biznesowy Dropshipping

Ponieważ nie potrzebujesz dużo pieniędzy ani zasobów, aby rozpocząć dropshipping, jego popularność rośnie. Coraz więcej sprzedawców przeskakuje na modę.

Ma to sens z biznesowego punktu widzenia: nie musisz utrzymywać zapasów, nie musisz utrzymywać zapasów i nie musisz się martwić o pakowanie i wysyłkę. Sprawiasz, że ktoś robi to wszystko za Ciebie, a ty osiągasz przyzwoity zysk.

Spójrz na te statystyki :

  • W latach 2016–2017 około 23% całej sprzedaży online, która wynosi 85,1 mld USD, zostało zrealizowane za pośrednictwem dropshipping.
  • W rzeczywistości nawet Amazon osiągnął 34% całkowitej sprzedaży poprzez dropshipping już w 2011 roku. Liczby te rosły tylko z każdym rokiem.
  • I jest to bardzo intratne medium prowadzenia działalności gospodarczej. Badanie pokazuje, że producenci, którzy prowadzą interesy ze sprzedawcami detalicznymi dropshipping, zyskują o 18,33% więcej zysku niż ci, którzy polegają na bardziej konwencjonalnych kanałach.

Internet dociera do milionów gospodarstw domowych na całym świecie, a detaliści dropshipping mogą szybko zwiększyć zasięg, a następnie zmaksymalizować swoje przychody.

Krótko mówiąc, oto dokładne kroki wymagane przy zakupie dropshipping:

  • Sprzedawaj swoje produkty online za pośrednictwem katalogu zawierającego Twoje produkty
  • Przyciągnij konsumentów online, aby dokonać zakupu online
  • Sprzedawca przesyła listę produktów do zainteresowanego producenta / hurtownika / dystrybutora wraz z danymi klienta, takimi jak nazwa i adres
  • Zainteresowany producent / hurtownik wysyła listę produktów do klienta (pod nazwą sprzedawcy detalicznego dropshipping)

Dropshipping wymaga dużego zaufania i długoterminowego partnerstwa między wieloma interesariuszami, takimi jak detaliści, dostawcy, dystrybutorzy i producenci.

Gotowy, aby rozpocząć dropshipping? Rozpocznij 14-dniowy bezpłatny okres próbny Shopify .

Wypróbuj Shopify

Zalety Dropshipping.

Największym powodem, dla którego dropshipping okazał się lukratywną szansą na biznes, jest to, że nie ma dużej bariery wejścia.

Każdy, kto ma małą inwestycję, może założyć firmę dropshipping. Istnieje wiele pomocnych przewodników online, które mogą Ci pomóc. Oprócz tego, który czytasz teraz, istnieją inne pomocne zasoby, takie jak ten przewodnik, jak założyć firmę dropshipping w 21 dni od Drop Ship Lifestyle.

Oto lista niektórych zalet założenia firmy dropshipping:

1. Minimalne koszty uruchomienia.

W przeciwieństwie do zwykłego sklepu lub zwykłego sklepu e-commerce nie potrzebujesz fizycznego magazynu do przechowywania materiałów. Musisz tylko zapłacić za domenę i plan hostingowy swojej witryny dropshipping.

Nie musisz się martwić utratą przychodów lub posiadaniem nadmiernych zapasów.

Nie musisz zarządzać ani martwić się o koszty wysyłki ani czasy wysyłki.

2. Minimalne koszty realizacji zamówień.

Ponieważ nie jesteś odpowiedzialny za pozyskiwanie, pakowanie i dostawę produktu, nie musisz się martwić o dodatkowe koszty poniesione w całym procesie. Po prostu przekazujesz żądanie klienta do hurtownika zewnętrznego lub importujesz produkty z firmą taką jak AliExpress i wszystko gotowe.

Będą odpowiedzialni za przepływ produktu wzdłuż łańcucha dostaw. Musisz tylko upewnić się, czy klient otrzymał produkt, czy nie.

3. Niskie ryzyko i elastyczność.

Brak obsługi zapasów naturalnie powoduje minimalne ryzyko. Co więcej, możesz zaoferować znacznie bardziej wszechstronny wybór produktów, a także wysoki potencjał skalowania.

Jeśli nie jesteś w stanie zwiększyć skali lub czerpać zysków z działalności dropshipping, możesz wycofać się w dowolnym momencie bez strat pieniężnych.

Możesz także z łatwością współpracować z wieloma hurtowniami, dystrybutorami i dostawcami, aby zwiększyć elastyczność swojej firmy.

Ponieważ nie musisz płacić z góry za zapasy produktów, zawsze masz pod ręką gotówkę.

4. Łatwiejszy do przestawienia.

Masz możliwość łatwej zmiany swojej niszy i przejścia do innego produktu, na wypadek gdyby Twój obecny obszar domeny nie działał.

Dropshipping oferuje płynne ułatwienie sprzedaży dodatkowej i krzyżowej produktów.

Wady Dropshipping.

Żaden model biznesowy nie jest pozbawiony sprawiedliwego podziału wad. A model dropshipping nie jest wyjątkiem.

Oto lista najczęstszych wad modelu dropshipping:

1. Nadmierna zależność od partnerów.

Ponieważ nie masz fizycznego produktu, musisz zawsze polegać na swoich partnerach, którzy mają zapas i mieć nadzieję, że się nie zabraknie.

2. Mała kontrola nad realizacją zamówienia.

Ponieważ nie masz na magazynie żadnego produktu, na twoich partnerach spoczywa ciężar dostarczenia produktu w wyznaczonym terminie. W przypadku, gdy nie dostarczą produktu na czas, satysfakcja klienta spada, co ostatecznie zaszkodzi Twojej firmie. Dlatego sprawni partnerzy są niezbędni do prowadzenia udanego biznesu.

3. Upośledzona obsługa klienta.

Dzięki dropshipping nie jesteś odpowiedzialny za cały proces łańcucha dostaw, w tym za pakowanie, magazynowanie, dostawę itp. Wszystko jest pod opieką twoich partnerów. W rezultacie, jeśli wystąpi błąd z ich strony, a oni odmówią naprawy tego samego, nie będziesz w stanie się z nimi skontaktować. Teraz pozostajesz sam, aby zadowolić niezadowolonego klienta.

4. Brak brandingu.

Ponieważ sprzedajesz w swojej witrynie inne produkty hurtowników, wizerunek Twojej marki może ucierpieć. Aby to złagodzić, upewnij się, że hurtownik pozwala na wstawianie markowych materiałów opakowaniowych podczas wysyłki. W ten sposób, nawet jeśli produkt pochodzi od innej marki, rozpakowanie zapewnia, że ​​klient pamięta, kim jesteś.

5. Niższe marże zysku.

Jest mniej zysków w porównaniu do wytwarzania własnych produktów. W rzeczywistości niektórzy dropshippers po prostu zamykają działalność z powodu nieodpowiednich marż zysku. Dzięki dropshipping, jeśli chcesz osiągnąć taki sam zysk jak tradycyjny sklep detaliczny, będziesz musiał sprzedać o wiele więcej produktów po wysokiej cenie.

Zasadniczo można oczekiwać marży zysku w wysokości 20–30% i współczynnika konwersji w wysokości 2-3%. Te wskaźniki mogą ulec zmianie w zależności od branży i sytuacji.

W zależności od średniej marży zysku i współczynnika konwersji szacujesz swój zysk za pomocą tego równania:

(Ruch x 0,02) x (Średnia wartość zamówienia x 0,2) = Zysk

Dla kogo jest Dropshipping?

Dropshipping to idealny sposób na wejście do świata biznesu dla początkujących przedsiębiorców i nowicjuszy, osób o niskim budżecie oraz dla tych, którzy jeszcze nie chcą inwestować swoich pieniędzy.

Wcześniej założenie firmy wymagało dużej kwoty pieniędzy. Ludzie zwykle każą rodzicom pożyczyć kapitał lub pracować w nadgodzinach, aby zarobić pieniądze. W rzeczywistości Jeff Bezos założył Amazon, pożyczając pieniądze od swoich rodziców i wszyscy wiemy, jak mu się to udało.

Chodzi o to, że bez kapitału początkowego założenie firmy było główną przeszkodą.

Ale teraz, wraz z nadejściem cyfryzacji i mediów społecznościowych, założenie firmy internetowej jest łatwiejsze niż kiedykolwiek w historii.

Jednak model dropshipping jest powolną drogą do sukcesu i osiągania ogromnych zysków. Krótko mówiąc, jest to gra cierpliwego mężczyzny.

Jest świetny dla:

  • Rozkwitający przedsiębiorcy
  • Ludzie patrzą na trwały wzrost
  • Specjaliści zainteresowani prowadzeniem własnej działalności detalicznej
  • Ludzie znający się na marketingu, którzy mogą generować znaczny ruch w sieci

Podział ten jest idealnym modelem biznesowym dla następującej grupy osób:

1. Przedsiębiorcy na poziomie podstawowym.

Dropshipping to świetny model biznesowy, dzięki któremu można zapoznać się ze światem biznesu i po raz pierwszy poznać sztuczki handlu. Przedsiębiorcy na poziomie podstawowym mogą ponieść klęskę kilka razy, próbując zrozumieć nowe koncepcje w biznesie.

Ponieważ jednak w branży dropshipping nie ma wiele do stracenia, mogą sobie pozwolić na porażkę.

Na przykład możesz założyć witrynę e-commerce sprzedającą tanie koszulki, aby przetestować swoje produkty marketingowe. Przy tak niskiej barierze wejścia jest to świetna praktyka dla początkujących przedsiębiorców.

2. Sprzedawcy z wieloma niszami produktowymi.

Jeśli sprzedajesz szeroką gamę produktów, dropshipping jest dla Ciebie doskonałą opcją. W takim scenariuszu utrzymywanie zapasów i zapasów szerokiej gamy produktów staje się bardzo kosztowne i może nie być zrównoważone w perspektywie długoterminowej.

Dotyczy to szczególnie, jeśli planujesz sprzedawać szereg produktów w lidze Target lub Walmart. W tym przypadku wybór modelu dropshipping może zaoszczędzić sporo pieniędzy, eliminując potrzebę utrzymywania zapasów, zapasów i posiadania sklepów lub magazynów.

3. Budżet przedsiębiorcy.

To proste – chcesz zarabiać pieniądze, ale nie masz teraz pieniędzy na inwestycje. Oczywiście, ponieważ masz napięty budżet, wynajem magazynów lub lokalizacji handlowych jest kosztowny.

W tym przypadku dropshipping jest idealnym modelem. Bez wcześniejszych inwestycji w zapasy, pośredników lub magazyny, można rozpocząć działalność dropshipping przy praktycznie zerowym koszcie.

4. Detaliści szukający walidacji.

Rozważ ten scenariusz:

Masz produkt do sprzedania, ale nie masz pewności, czy zadziała na rynku. Tworzenie magazynu i wynajmowanie przestrzeni nie wydaje się w tej chwili mądrym posunięciem. Przede wszystkim musisz przetestować wody.

Dzięki dropshipping możesz uzyskać weryfikację, której potrzebujesz, praktycznie bez kosztów początkowych. Jeśli odpowiedź na Twój produkt okaże się pozytywna, wygrywasz i możesz teraz wprowadzić produkt na szeroką skalę. Jeśli jest negatywny, przynajmniej nie skończysz z ogromnymi stratami.

Tak czy inaczej, zdobędziesz duże doświadczenie i możesz odnieść sukces podczas podróży.

5. Boczne hustery.

Jeśli poszukujesz pasywnego dochodu lub chcesz zarabiać pieniądze w Internecie, dropshipping to świetna opcja dla Ciebie. Nie musisz podnosić palca ani przechowywać produktów. Dropshipping to doskonały sposób na sprzedaż produktów bez przechowywania zapasów i zarabiania pasywnego dochodu przez wiele lat.

Początkujący może na początku zmierzyć się z pewnymi wyzwaniami, takimi jak marketing produktu, dotarcie do potencjalnych dostawców itp. Jednak po zdobyciu sznurków biznesowych dropshipping może okazać się bardzo intratny.

Gotowy, aby rozpocząć dropshipping? Rozpocznij 14-dniowy bezpłatny okres próbny Shopify .

Wypróbuj Shopify

Znalezienie produktów Dropshipping na sprzedaż.

Dropshipping jest dość łatwym i bezpośrednim modelem biznesowym. Dzięki odpowiednim partnerstwom, produktom i odrobinie cierpliwości każdy może je rozpocząć i osiągnąć szczyt sukcesu.

Jednak USP każdej firmy dropshipping jest ostatecznie „produktem”, który sprzedajesz, i wartością, którą oferuje.

Wybór odpowiedniej niszy pomoże ci ogromnie. Pomoże Ci to określić głos Twojej marki i ostatecznie spodobać się konkretnej grupie nabywców, takich jak entuzjaści technologii, kulturyści itp.

Oto przykład sklepu dropshipping, który sprzedaje głośniki Bluetooth:

Przykład sklepu Dropshipping

Oto lista najmodniejszych niszowych pomysłów dropshipping, które możesz wypróbować w 2023 roku:

  • Pomysły na niszę techniczną: produkty Wi-Fi 6, technologia bezprzewodowa, urządzenia do noszenia i akcesoria, aparaty i akcesoria 360 stopni oraz urządzenia VR
  • Pomysły na niszę stylu życia: inteligentne urządzenia domowe, sprzęt turystyczny, narzędzia ogrodnicze, stroje kąpielowe i butelki z wodą
  • Pomysły na niszę modną: torby rattanowe, spinki do włosów i wsuwki, odzież metalowa, szorty damskie i odzież koronkowa

Oprócz tego potrzebujesz sprawdzonego zestawu kryteriów w celu określenia rodzaju produktu, który chcesz sprzedać, w tym:

1. Ceny.

Kiedy kupujesz produkty dropshipping, ogromna część Twojego sukcesu i marży zależy od cen detalicznych i hurtowych.

Niska cena może zwiększyć sprzedaż, ale marża zysku nie będzie duża. Z drugiej strony wysoka cena zniechęci większość klientów do zakupu, ale marża będzie wyższa. Dlatego konieczne jest zachowanie równowagi między cenami w miarę postępów.

2. Rozmiar.

Rozmiar i waga mogą manipulować i wpływać na ceny produktu bardziej niż się spodziewasz.

Większy i cięższy produkt będzie dowodził:

  • Wyższe opłaty za pakowanie
  • Wyższe koszty wysyłki
  • Obsługa opłat (czasami)

Warto zacząć od mniejszych produktów i zadowolić się niższą marżą. Pomoże to przynajmniej uniknąć dodatkowych wydatków, które prawdopodobnie poniesiesz przy większych i cięższych przesyłkach.

3. Sprzedaż krzyżowa i sprzedaż dodatkowa.

Lepiej wybrać niszę, która ułatwi ci sprzedaż krzyżową i sprzedaż produktów.

Spójrz na niektóre z kluczowych zalet sprzedaży dodatkowej i sprzedaży krzyżowej :

Korzyści ze sprzedaży krzyżowej i dodatkowej

Obie te techniki nie tylko pomagają sprzedawać więcej, ale także pomagają uzyskać większy przychód i podnieść marże bez dodatkowych kosztów.

Doskonałym przykładem sprzedaży krzyżowej byłoby sprzedawanie sznurowadeł wraz z butami lub sprzedawanie telefonów komórkowych z dopasowanymi, specjalnymi pokrowcami na telefony.

Przykładem wyższej sprzedaży są kampanie Dollar Shave Club , które przyciągają Cię perspektywą golenia za 1 USD, a następnie wyświetlaniem droższych opcji na swojej stronie internetowej.

Ich zaletą? Doskonała wartość!

Zarówno sprzedaż podwyższona, jak i sprzedaż krzyżowa mogą pomóc Ci osiągnąć doskonałe zyski i wyróżnić Twoją firmę dropshipping.

4. Odnawialność.

Sensowne jest sprzedawanie produktów o umiarkowanym okresie trwałości. Produkty o niskiej trwałości należy wymienić, a przy odrobinie szczęścia pojawi się więcej zamówień klientów.

To jak porównywanie pasty do zębów z lodówką. Chociaż możesz potrzebować nowej butelki z pastą do zębów co drugi tydzień (niska trwałość), prawdopodobnie nie wymienisz lodówki w następnej dekadzie ani nie zrobisz (wysoka trwałość).

Chodzi o grę na marginesie i to Ty decydujesz, jaki rodzaj produktu chcesz sprzedać.

5. Niechęć do zakupów.

Uraza to produkt, którego konsument nie chce kupować, ale musi to zrobić, ponieważ jego opcje są ograniczone. Na przykład produkty takie jak ubezpieczenie szpitalne, materiały medyczne, opony samochodowe, płyny chłodzące i olej silnikowy są urażone. Nikt nie chce ich kupować, ale muszą, ze względu na tragiczne okoliczności.

Jeśli sprzedajesz produkty takie jak opony i płyny chłodzące, zamówienia mogą być dalekie i pośrednie, a punkty sprzedaży mogą być dla Ciebie problemem.

Należy zachować ostrożność przy sprzedaży tych produktów. Nie są też kupowane hurtowo, a marże są zwykle bardzo niskie.

Przy zakupach urazowych utrzymanie się przez długi czas jest trudne, więc możesz chcieć uniknąć takich produktów na początku swojego przedsięwzięcia dropshipping.

Typowe błędy Dropshipping, których należy unikać.

Choć lukratywne, dropshippers zaczynają od początku oczekiwać zbyt wiele od dropshippingu.

W oczekiwaniu na szybkie wyniki często popełniają wiele typowych błędów.

Oto lista niektórych typowych błędów dropshipping, których należy unikać:

1. Nadmierna zależność od dostawców.

Zbyt duże poleganie na dostawcy nie jest zdrowe dla zrównoważonego biznesu. Należy ustalić jasne normy i wskazać konsekwencje w przypadku jakiegokolwiek naruszenia. Ważne jest, aby trzymać sprzedawców na palcach, aby mogli postawić swoją najlepszą stopę.

Jeszcze lepiej, nie polegaj na jednym dostawcy. Na przykład – jeśli masz tylko jednego sprzedawcę, może on nagle przestać się z tobą kontaktować lub może podnieść swoje ceny znikąd. W takim scenariuszu nie byłoby innej opcji, jak tylko spełnić ich żądania.

Luźna i obojętna postawa sprzedawców jest bardzo szkodliwa dla biznesu, a najczęściej wynika z nadmiernej zależności.

2. Chcąc łatwych zysków.

Na tym świecie nie ma darmowego lunchu.

Podobnie oczekiwanie łatwych pieniędzy przy niewielkim wysiłku jest czymś, co tak naprawdę nie działa w prawdziwym świecie, szczególnie w branży dropshipping.

Chociaż możesz czerpać korzyści z dropshippingu w porównaniu z tradycyjną sprzedażą detaliczną, nadal będziesz musiał stawić czoła problemowi intensywnej konkurencji.

Z oczywistych względów wielu sprzedawców internetowych wybiera model dropshipping. Wszelkie samozadowolenie z Twojej strony może spowodować utratę klientów wobec konkurencji.

Dlatego, nie oczekując łatwych pieniędzy, powinieneś skoncentrować się na tym, jak tworzyć wartość poprzez swoją działalność dropshipping i wdrażać ją profesjonalnie.

3. Ograniczona widoczność (brak inwestycji w działania promocyjne).

Dropshipping, jak każda inna firma, wymaga wystarczającej promocji, aby dotrzeć do docelowych odbiorców.

Aby dotrzeć do klientów i zwiększyć sprzedaż, pierwszą rzeczą, której potrzebujesz, jest widoczność. Dlatego powinieneś inwestować w działania promocyjne i ćwiczenia wizerunkowe.

Nie chcesz, aby Twoi odbiorcy zapomnieli o Twojej marce, dlatego tak ważne jest, aby agresywnie się promować. Jak mówią: „ Z oczu, z głowy”. Twoim głównym wyzwaniem będzie zajęcie przestrzeni umysłu twoich klientów.

Spróbuj wpisać swoje imię i nazwisko oraz adres na opakowaniu produktu lub wsuń najnowsze portfolio produktów do opakowania w celu reklamy. Jest to również doskonały pomysł, aby uzupełnić notatkę „Dziękuję” lub zapytać ich o wrażenia z zakupów.

Weź na przykład ten e-mail z podziękowaniem :

E-mail marketing: dziękuję e-mail

Dodatkowy e-mail, taki jak ten (z dodatkowym kuponem rabatowym), znacznie pomaga zaangażować klientów i jednocześnie pokazuje im, jak bardzo zależy Ci na ich doświadczeniu.

4. Kompromisowe szczegóły zamówienia.

Musisz desperacko unikać naruszenia szczegółów zamówienia. Jeśli nie usatysfakcjonujesz swoich klientów usługą i nieumyślnie spartaczysz szczegóły zamówienia, prawdopodobnie nigdy więcej nie będą z Tobą współpracować. Co więcej, są szanse, że prawdopodobnie zapewnią ci słabe recenzje, co ponownie zniechęci wielu potencjalnych klientów.

Badanie Walkera przewiduje, że do 2022 r. Wrażenia klientów wyprzedzą cenę i produkt jako kluczowe wyróżniki marki .

Niektóre rzeczy, które mogą mieć wpływ na zadowolenie klienta to:

  • Dostawa pod niewłaściwy adres
  • Niewłaściwe opakowanie produktu
  • Niewłaściwa dostawa produktu
  • Dostarczono prawidłowy produkt, ale nieprawidłową ilość
  • Specyfikacje produktu nie pasują do zamówienia
  • Produkt zepsuty lub naruszony

Sprzedawca dropshipping musi dostarczyć terminowe i dokładne informacje o zamówieniu. W przeciwnym razie niezadowoleni klienci po prostu migrują do konkurencyjnych firm, co prowadzi do utraty przychodów.

5. Sprzedaż towarów z prawem autorskim / znakiem towarowym.

Sprzedaży towarów, które są znakami towarowymi i chronionymi prawem autorskim bez uprzedniej zgody, aczkolwiek bez nikczemnych zamiarów, najlepiej unikać.

Może nieoczekiwanie uwikłać cię w sprawę o naruszenie znaku towarowego, która może być niezwykle czasochłonna i kosztowna.

Sprzedaż markowych rzeczy z logo marek, takich jak odzież Giorgio Armani, buty Nike lub zegarki Rolex bez odprawy, może doprowadzić do procesu sądowego lub nawet zamknięcia działalności dropshipping.

Unikaj tego błędu, sprzedając produkty z „białą etykietą”, które można łatwo zmienić i odsprzedać pod parasolem biznesowym, bez komplikacji w sprawach prawnych.

Możesz przeczytać ten przewodnik, aby dowiedzieć się więcej o produktach z białą etykietą i o tym, jak działa cała koncepcja.

6. Brak ustalenia właściwej polityki powrotów.

Jeśli nie zapewnisz przepisu dotyczącego zwrotu towarów, Twoi klienci mogą stać się nieporządni.

Przy tak dużej różnorodności na rynku klient może chcieć kupić coś innego, nawet po zamówieniu określonego produktu. Natychmiast po odrzuceniu zamówienia, zwrocie lub żądaniu zwrotu detaliści dropshipping powinni wziąć się do pracy i zaoferować szybki zwrot pieniędzy.

Szybka i szybka kolekcja sprzedawanych produktów oraz pełny zwrot pieniędzy mogą oddzielić Cię od konkurencji na rynku.

Ponadto bardzo ważne jest, aby dodać odpowiednie instrukcje na swojej stronie, w jaki sposób zwrócić produkt i uzyskać zwrot pieniędzy.

Wielu dropshipperów popełnia błąd, nie traktując tego procesu poważnie, powodując wiele bólu i cierpienia dla klientów. Uniknięcie tego poprzez zapewnienie właściwej polityki zwrotów może pomóc w sprawniejszym prowadzeniu firmy dropshipping.

Gotowy do uruchomienia sklepu Shopify? Rozpocznij 14-dniowy bezpłatny okres próbny Shopify.

Znalezienie odpowiedniego dostawcy Dropshipping.

Oczywiste jest, że dostawcy dropshipping są jednym z podstawowych trybów w twoim modelu biznesowym dropshipping.

Musisz polegać na dostawcach różnych funkcji, takich jak:

  • Zapas produktu (dokładne specyfikacje)
  • Bezproblemowa dostawa ostatniej mili
  • Sprawna obsługa i wysyłka towarów

Musisz tylko przekazać zamówienie, dane klienta i wymagania dotyczące produktu dostawcom. Następnie to dostawcy muszą wykonać całą pracę podstawową.

Dlatego tak ważne jest, aby Twoja firma współpracowała z właściwym dostawcą.

Najpierw sprawdź naszą recenzje 17 najlepszych dostawców Dropshipping w 2023 roku.

Czego więc należy szukać podczas współpracy z dostawcami? Zasadniczo cztery rzeczy:

1. Znajdź dostawcę, który jest doświadczony w technice.

W dzisiejszych czasach zaawansowany technologicznie dostawca nie jest już atutem, ale warunkiem koniecznym dobrego modelu biznesowego.

Wybierając dostawcę, należy upewnić się, że jest on dobrze zaznajomiony ze wszystkimi technologiami niezbędnymi do nadążenia za całym cyklem.

2. Dostawca powinien być punktualny.

Wysyłka produktu na czas jest niezwykle ważna dla sklepu dropshipping. Ponadto dobrze wróży Twojej firmie, jeśli uda Ci się dostarczyć produkty w ciągu 1-2 dni roboczych.

Mając zbyt wielu konkurentów na rynku, nie masz możliwości odpuszczenia i zawsze musisz postawić swoją najlepszą stopę do przodu. Twój klient nie pomyśli dwa razy przed przejściem do konkurencji, jeśli poświęcisz dużo czasu na produkty dropship.

Właśnie dlatego punktualność jest jednym z podstawowych czynników decydujących przy wyborze dostawcy. Możesz nawet spróbować złożyć zamówienie testowe, aby sprawdzić, czy dostawca jest szybki, czy nie.

3. Znajdź dostawcę z doświadczonym i dynamicznym zespołem.

Ponieważ nie będziesz dostawcą ostatniej mili, musisz upewnić się, że tym, którym uda się przedstawić pozytywny obraz Twojej firmy.

Doświadczony dostawca, który ma dynamiczny i wydajny zespół przedstawicieli handlowych i kadry kierowniczej, prawdopodobnie zna wszystkie drobiazgi w branży dropshipping. Jeśli uda ci się połączyć z takim dostawcą, masz już świetną platformę do odniesienia sukcesu.

4. Idealny dostawca powinien skupić się na jakości.

Podobnie jak handel detaliczny i tradycyjny biznes e-commerce, dropshipping zależy również od jakości produktu. Dlatego podczas oceny dostawcy produktu należy wziąć pod uwagę ważny atrybut.

Załóżmy, że do wyboru jest trzech dostawców tego samego produktu.

Nie ma znaczących różnic w cenach i terminach dostaw.

Który dostawca wybrać?

Oczywiście dostawca, który zapewnia najlepszą jakość.

Oczywiście klienci chcą wartości w zamian za swoje pieniądze.

Dlatego najlepiej jest zawsze wybierać renomowanego dostawcę, który prawdopodobnie nie pójdzie na kompromis w sprawie jakości.

Dostawca, który ceni i koncentruje się na jakości, może zapewnić:

  • Stopa zwrotu towarów jest niska
  • Liczba anulowanych zamówień jest niewielka
  • Zadowolenie klienta jest wysokie
  • Wartość czasu życia klienta (CLV) jest wysoka

Teraz pytanie brzmi – prawdopodobnie są tysiące takich dostawców w świecie biznesu, więc jak znaleźć najlepsze dopasowanie?

Możesz korzystać z różnych katalogów dropshipping dostępnych w Internecie, które zapewniają wiarygodną bazę danych dostawców, często organizowanych przez niszę.

Worldwide Brands to doskonały przykład katalogu dropshipping.

Marki na całym świecie: Katalog dostawców Dropshipping

Jedną z najlepszych rzeczy w światowych markach jest to, że zapewnia, że ​​każdy dostawca lub hurtownik, którego posiada, jest legalny.

Po skontaktowaniu się z dostawcami z katalogów online ocena dostawców jest łatwa. Wystarczy zadać im kilka pytań próbnych i ocenić ich odpowiedzi, aby ustalić, czy są one zgodne z Twoimi oczekiwaniami.

Oto kilka wskazanych pytań, które możesz zadać:

  • Jaka jest polityka zwrotów, jeśli taka istnieje?
  • Jakich wahań cen można się spodziewać?
  • Czy są jakieś okresy gwarancji na produkty?
  • Jaka jest klauzula bezpłatnej dostawy?
  • Jakiego poziomu personalizacji produktów można się spodziewać?
  • Jakie są warunki wyceny? Czy warunki cenowe są negocjowalne?

Dopiero po tym, jak odpowiedzi będą zgodne z Twoimi oczekiwaniami i wizją przyszłości firmy, negocjacje należy przenieść na wyższy poziom.

Ważne jest, aby nie tracić szansy na sprytnych oszustów.

Musisz także upewnić się, że łączysz się z legalnym dostawcą biznesowym.

Istnieje wiele wskaźników fałszywego dostawcy, które mogą pomóc w bardzo łatwym dostrzeżeniu jednego.

Na początku powinieneś uzyskać szczegółowe informacje na temat ich zarejestrowanego adresu, porozmawiać z graczami z branży i przejrzeć recenzje online.

Wszystko to sprawia, że ​​nawet nowy dostawca wysyłkowy stosunkowo łatwo oddziela legalnych dostawców od tych pozbawionych skrupułów i skorumpowanych.

Bardzo ważne jest, aby manewrować z tych pułapek, ponieważ nie tylko mogą one wpłynąć na Twój biznes w dłuższej perspektywie, ale mogą również nieodwracalnie zaszkodzić wizerunkowi Twojej marki na rynku.

Gotowy, aby rozpocząć dropshipping? Rozpocznij 14-dniowy bezpłatny okres próbny Shopify .

Jak prowadzisz własną firmę Dropshipping?

Przeprowadziłeś rozległe badania, aby rozpocząć działalność dropshipping. Od znalezienia odpowiedniego produktu po współpracę z odpowiednim dostawcą – teraz jesteś gotowy na rozpoczęcie działalności.

Wreszcie nadszedł czas, aby uruchomić sklep dropshipping.

Jednak wkrótce przekonasz się, że zakładanie i prowadzenie firmy to zupełnie inne gry w piłkę.

Z czasem musisz się martwić takimi kwestiami, jak marketing, SEO, widoczność, jakość produktu, zwrot i wymiana, obsługa klienta i wiele więcej.

Podzielmy je tutaj:

1. Marketing Twojego sklepu Dropshipping.

Przy dużej konkurencji potrzeba skutecznego marketingu jest bardzo paląca.

Zamiast czekać, aż docelowi odbiorcy znajdą sklep dropshipping, lepiej sprzedać swój produkt przed nimi.

Musisz dokładnie zbadać obszar domeny, który próbujesz zaspokoić, i przeprowadzić segmentację populacji na podstawie zachowania, psychografii, geografii i demografii.

Po zidentyfikowaniu właściwego segmentu musisz wspólnie kierować reklamy do populacji i wykonywać różne działania, takie jak:

  • Zaangażowanie klienta
  • Budowanie marki
  • Budowanie wizerunku
  • Tworzenie i podkreślanie wartości produktu

Możesz użyć wielu kanałów do promocji swojego sklepu dropshipping, w tym:

  • Promocja w mediach społecznościowych: promuj swój sklep na kanałach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Pinterest itp. Oto lista najlepszych aplikacji do zarządzania mediami społecznościowymi, które mogą pomóc w skutecznej promocji Twojego sklepu dropshipping. Możesz także wyświetlać reklamy w kanałach mediów społecznościowych, aby docierać do docelowych odbiorców bezpośrednio do ich osobistych kanałów społecznościowych.
  • Email Marketing: Jest to jedna z najskuteczniejszych form marketingu. E-mail marketing pozwala zaangażować klientów poprzez wysyłanie e-maili powitalnych i innych form dalszych wiadomości e-mail. Poza tym możesz także mieć je na bieżąco z informacjami na temat sprzedaży, rabatów, zmian cen itp. Możesz także korzystać z różnych narzędzi do marketingu e-mailowego, które mogą prowadzić automatyczne kampanie e-mailowe i tworzyć szczegółowe raporty analityczne.
  • Płatne reklamy: jak wspomniano powyżej, możesz prowadzić płatne kampanie reklamowe, aby promować swój sklep dropshipping bezpośrednio w kanale odbiorców docelowych. Od reklam w mediach społecznościowych po Google Ads, dostępnych jest wiele opcji.

2. Utrzymanie zapasów.

Chociaż model biznesowy dropship nie wymaga przechowywania zapasów, dobrą praktyką jest śledzenie zapasów w magazynie dostawców, ponieważ będziesz sprzedawać ich produkty pod własną marką.

Dobrą wiadomością jest to, że liczne zaawansowane oprogramowanie do zarządzania zapasami i narzędzia do zarządzania dropshipping dla wielu magazynów są dostępne w Internecie, aby ułatwić zarządzanie i śledzenie zapasów.

Weź przykład Ecomdash .

Oprogramowanie narzędziowe Ecomdash Multi Warehouse Dropshipping

Zrewolucjonizował rynek oprogramowania do automatyzacji dla dropshipperów z wieloma centrami realizacji zamówień.

Śledzenie zapasów za pomocą narzędzia takiego jak inFlow Inventory może pomóc:

  • Unikaj nieprzyjemnych niespodzianek po złożeniu przez klienta zamówienia (którego można było uniknąć, gdyby dostępne były informacje o braku towaru)
  • Pomaga w ponownym składaniu zamówień
  • Pomaga w ulepszonej dwustronnej komunikacji z klientem (poprawia jakość obsługi klienta)

3. Zapewnij imponującą obsługę klienta.

Badanie Gartnera z 2014 r. Wykazało, że do 2019 r. 50% wszystkich organizacji będzie konkurować o obsługę klienta.

Wraz ze wzrostem globalnego poziomu dochodów i ogromną konkurencją we wszystkich formach działalności gospodarczej dokonano standaryzacji w odniesieniu do produktów i usług, które świadczą.

Jednym z czynników różnicujących powinna być doskonała obsługa klienta.

Niektóre z typowych platform, za pomocą których można zapewnić wyjątkową obsługę klienta, to:

  • Telefon
  • Platformy mediów społecznościowych
  • E-maile
  • Czat na żywo

Biuro pomocy 24/7 to także aspekt, na który powinieneś zwrócić uwagę w miarę, jak Twoja firma dojrzewa.

4. Wymiana produktów i polityka zwrotów.

Twoja polityka wymiany i zwrotu jest rażącym punktem kontaktowym firmy dropshipping, która może stworzyć lub zniszczyć Twoją firmę.

Dzięki popularności mediów społecznościowych komunikacja nie jest już wyzwaniem. Jednak w przypadku sprzedaży internetowej pozytywny marketing szeptany może zdziałać cuda dla Twojej firmy, ale negatywny szeptany może okazać się szkodliwy.

Jeśli chcesz zyskać dobrą wolę swojego klienta, pamiętaj o podjęciu natychmiastowych działań za każdym razem, gdy klient poprosi o wymianę produktu lub zwrot pieniędzy.

Rozpatrywanie skarg klientów oraz polityka wymiany produktów i refundacji odzwierciedlają kulturę firmy oraz stopień, w jakim traktują klientów priorytetowo.

Zapewnienie klientom wysokiego poziomu satysfakcji może przynieść lepszą wartość życia klienta (CLV), a także generowanie nowych klientów.

Oto przykład z polityki zwrotu i refundacji Gymshark .

Sklep Dropshipping: Polityka zwrotu Gymshark

Jak widać, polityka zwrotów sprawia, że ​​klient nie musi zwracać niewłaściwego produktu.

Jednak refundacja produktów dropshipped różni się nieco od tradycyjnej witryny e-commerce.

Tutaj będziesz musiał współpracować z dostawcą, aby pomyślnie odebrać produkt od klienta, a następnie wydać wymianę lub zwrot pieniędzy.

Punkty te w żadnym wypadku nie są wyczerpującym wglądem w to, co musisz zrobić, aby prowadzić firmę dropshipping. Ale ich przestrzeganie pomoże ci ogromnie w założeniu i prowadzeniu firmy dropshipping.

Jak rozwijać swój biznes Dropshipping?

Pamiętaj o jednej rzeczy – model dropshipping to powolny model biznesowy.

Oczekiwania na bardzo gwałtowny wzrost i duże marże zysku w krótkim czasie są nierealne. Zamiast tego model biznesowy wymaga długoterminowych inwestycji, aby mógł przekształcić się w podmiot generujący zysk.

Ale to nie znaczy, że powinieneś porzucić całą imponującą pracę, którą wykonałeś w ciągu ostatnich dni. Teraz musisz skupić się na zwiększeniu skali i rozwoju firmy.

Podjęcie następujących działań może pomóc Ci rozwinąć działalność dropshipping:

1. Użyj wielu kanałów.

Umieszczanie wszystkich jajek w jednym koszyku nigdy nie jest dobrym pomysłem. Dlatego warto skorzystać z wielu dostępnych kanałów, w tym Amazon , Alibaba , eBay i innych.

W ten sposób liczba klientów, do których możesz dotrzeć, rośnie wykładniczo. Zaspokojenie potrzeb tak szerokiej publiczności jest niemożliwe, jeśli korzystasz tylko z jednego kanału.

Jeśli jednak korzystasz z wielu kanałów, musisz upewnić się, że najlepiej sprzedające się produkty są zawsze zaopatrzone i gotowe do wysyłki. W przeciwnym razie, jeśli sprzedajesz ten sam produkt w różnych sklepach internetowych, a liczba zakupów jest bardzo wysoka, produkt może dość łatwo skończyć się w magazynie. Niedostępne produkty powodują zaległości w dostawach i mogą powodować znaczne opóźnienia w dostawie. Może to powodować negatywne wrażenia klientów.

Po upewnieniu się, że masz wystarczające zapasy, możesz nawet dotrzeć do odbiorców na całym świecie.

2. Zbuduj swój sklep Dropshipping.

Chociaż korzystanie z wielu kanałów może zdecydowanie pomóc w marży zysku, ważne jest również zbudowanie własnego sklepu dropshipping w celu poprawy wizerunku marki.

Budowa sklepu dropshipping wiąże się z wieloma korzyściami, takimi jak:

  • Większa kontrola nad interfejsem użytkownika witryny
  • Większa kontrola nad produktami, zapasami i marketingiem
  • Lepsze podejmowanie decyzji, jeśli chodzi o rabaty i sprzedaż wiązaną
  • Kontroluj pozycjonowanie marki i wizerunki marki

Posiadanie własnego sklepu oznacza również, że nie musisz płacić prowizji sklepom internetowym, aby zaprezentować swoje produkty. W rezultacie marża zysku na produkt wzrasta, co ostatecznie przekłada się na wyższe przychody.

Do utworzenia sklepu możesz użyć kilku stron internetowych i twórców sklepów e-commerce. Większość tych konstruktorów jest dostarczana z atrakcyjnymi szablonami i różnymi narzędziami marketingowymi i analitycznymi, które pomogą Ci rozwinąć sklep.

Sprawdź naszą recenzję niektórych z najlepszych platform e-commerce, aby wybrać najlepsze rozwiązanie do budowy sklepu dropshipping pod Twoje potrzeby.

3. Wykorzystaj e-mail marketing.

Według statystyk e-mail marketingu Oberlo , zwrot 32 USD za każdy zainwestowany 1 USD, e-mail marketing oferuje jeden z najwyższych wskaźników ROI.

Dlatego ważne jest, aby skoncentrować się na strategii e-mail marketingu, jeśli chcesz, aby Twoja firma dropshipping rozwijała się.

W tym celu musisz najpierw utworzyć listę e-mail, która składa się z odpowiednich odbiorców. Najlepsze w marketingu e-mailowym jest to, że zapewnia bezpośredni dostęp do potencjalnych klientów, którzy dobrowolnie subskrybują otrzymywanie e-maili.

Aby zbudować listę e-mail, możesz wzbudzić zainteresowanie odbiorców, oferując coś cennego za darmo.

Aby zachęcić moich czytelników do zapisania się na moją listę e-mail, po rejestracji oferuję im bezpłatny kurs e-mail.

Po utworzeniu listy e-mail regularnie angażuj odbiorców. Wysyłaj kolejne wiadomości e-mail, oferuj kupony rabatowe, aby zachęcać ich do kupowania w sklepie i nie tylko.

Nie zalewaj jednak skrzynki odbiorczej subskrybentów co drugi dzień. Poinformuj ich, jak często planujesz wysyłać biuletyny e-mailowe, a następnie postępuj zgodnie z obietnicą. Bardzo wysoka częstotliwość wysyłania wiadomości e-mail może działać przeciwko tobie i powodować rezygnację klientów z subskrypcji.

4. Użyj odpowiednich kanałów dla reklam.

Chociaż do rozpoczęcia działalności niezbędna jest odpowiednia inwestycja, wydawanie pieniędzy w odpowiednich miejscach jest niezbędne, aby pieniądze mogły wypłacić dywidendy.

Dlatego przed zwiększeniem budżetu marketingowego powinieneś poświęcić czas na odpowiednie badania rynku. Spróbuj zidentyfikować kanały reklamowe, które pomogą Ci zmaksymalizować wizyty klientów w Twojej witrynie.

W przypadku firmy dropshipping, w której nie ma fizycznego sklepu, niezwykle ważne jest skorzystanie z trybów reklamy internetowej, takich jak PPC. Prowadzenie kampanii reklamowych jest łatwe na wielu platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram i Twitter.

Upewnij się, że nie marnujesz pieniędzy, wydając je na witryny o niskim natężeniu ruchu.

Oto przykład dobrze zrealizowanej firmy dropshipping :

Studium przypadku sukcesu Dropshipping

Optymalizacja budżetu kampanii reklamowej, między innymi, działała cudownie zarówno dla Andreasa, jak i Aleksandra . Zoptymalizowali swoje reklamy na Facebooku, aby uzyskać maksymalne zwroty.

5. Korzystaj z reklam wideo.

Marketing wideo to nowe medium docierania do klientów.

Oto kilka statystyk, dzięki którym uświadomisz sobie niesamowite zalety reklam wideo :

  • 82% użytkowników Twittera korzysta z wideo
  • Codziennie w YouTube oglądanych jest ponad 500 milionów godzin filmów
  • 33% aktywności online przeznacza się na oglądanie filmów
  • 85% amerykańskiej publiczności ogląda filmy online

Wideo ma moc docierania do ogromnej publiczności, zwiększając w ten sposób zasięg wielokrotnie.

Oprócz reklamowania swoich produktów i marki, reklamy wideo mogą znacznie więcej, na przykład:

  • Zaangażowanie klienta
  • Dokonanie kliknięcia potencjalnych klientów i dotarcie do sklepu
  • Wpływaj na potencjalnych klientów, aby kupili Twój produkt

Aby dotrzeć do docelowych odbiorców, możesz przesyłać strumieniowo swoje wideo na platformy mediów społecznościowych, YouTube lub kupić miejsce reklamowe na stronie internetowej innej firmy, aby zwiększyć swoją widoczność.

Gotowy, aby rozpocząć dropshipping? Rozpocznij 14-dniowy bezpłatny okres próbny Shopify .

Przykłady odnoszących sukcesy firm Dropshipping.

Krajobraz biznesu pełen jest historii sukcesu firm dropshipping.

W przeciwieństwie do popularnego pojęcia, przykłady nie są dalekie i nieliczne, ale są dość liczne.

Jednym z najlepszych przykładów, które natychmiast przychodzą na myśl, jest Wayfair .

Historia sukcesu sklepu Wayfair Dropshipping Store

Rozpoczęty przez dwóch absolwentów uniwersytetów w 2002 roku w Bostonie, Massachusetts, którzy nie mieli luksusu takich głębokich kieszeni jak ich rywale, Wayfair okazał się ogromnym sukcesem.

Z czasem zrozumieli model dropshipping i ostatecznie zaczęli osiągać około 25% do 35% zysków rok do roku i szybko stali się jednym z najbardziej cenionych dropshipperów.

Dziś mają ponad 10 milionów pozycji w ofercie i ponad 14000 dostawców. W 2018 r. Przychody Wayfair przekroczyły 5 mld USD.

Innym przykładem jest Justin Wong, właściciel So Aesthetic .

Historia sukcesu estetycznego

Po wypróbowaniu wielu opcji biznesowych Wong postanowił założyć sklep dropshipping. Potrzebował zero inwestycji, aby założyć sklep i zgadnij co? W ciągu miesiąca od rozpoczęcia działalności zarobił już 12.000 USD.

Coraz więcej ludzi zarabia teraz, korzystając z modelu dropshipping.

Oto kilka prawdziwych przykładów wielu innych dropshipperów, którzy osiągnęli sukcesy dzięki modelowi biznesowemu dropshipping.

Prawdziwe historie sukcesu Dropshippers

Dropshipping dla początkujących: FAQ.

Oto kilka szybkich odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

Pytanie 1 Jak działa model dropshipping?

Jak już wspomniano, Dropshipping to model biznesowy, w którym możesz sprzedawać swoje produkty online, bez konieczności samodzielnego magazynowania, dostarczania, dystrybucji lub dostarczania produktu.

Dropshipping wymaga, abyś działał jak mediator między konsumentem a dostawcą.

To proste! Klient składa zamówienie w sklepie, a następnie przekazuje je do dostawcy, a na koniec dostawca dostarcza zamówienie do klienta. Twoim zadaniem jako dostawcy wysyłkowego jest skupienie się na marketingu i promocji produktu, podczas gdy dostawca realizuje cały cykl łańcucha dostaw, w tym utrzymanie zapasów, opakowań, wysyłki itp.

Q2 Jakie są zalety dropshippingu?

Dropshipping to opłacalny model biznesowy. Najlepsze jest to, że nie potrzebujesz ogromnego kapitału ani nie wydajesz pieniędzy na między innymi zarządzanie zapasami, wynajem magazynu i wynajem sklepu.

Możesz oczekiwać marży zysku w wysokości 20-30% i współczynnika konwersji w wysokości 2-3%. Te wskaźniki mogą ulec zmianie w zależności od branży i sytuacji.

Pytanie 3 Jak założyć firmę dropshipping?

Aby rozpocząć działalność dropshipping, możesz wykonać krok po kroku:

  • Zdecyduj, jaki rodzaj produktu chcesz sprzedać.
  • Partner z dostawcą.
  • Zarejestruj się na stronach dropshipping, takich jak eBay, lub utwórz własną stronę internetową.
  • Sprzedaj swój sklep dropshipping
  • Promuj za pomocą platform mediów społecznościowych i płatnych reklam

Pytanie 4 Jaka jest inwestycja, aby zacząć od dropshipping?

Niewiele, ponieważ nie potrzebujesz żadnego sklepu i nie będziesz mieć zapasów, nie potrzebujesz na początku znacznych inwestycji.

Pytanie 5 Czy mogę sprzedawać na całym świecie?

Tak, możesz. Piękno dropshipping polega na tym, że ponieważ jest on online, możesz kierować reklamy na cały cel globalny. Twoi klienci mogą być z dowolnego miejsca na świecie.

Pytanie 6 Czy mogę używać wielu kanałów do sprzedaży?

Oczywiście, że możesz. W rzeczywistości zaleca się sprzedawanie swoich produktów za pośrednictwem wielu kanałów, takich jak eBay, Amazon itp.

Pytanie 7 Jakiej marży zysku mogę się spodziewać po dropshippingu?

Marża zależy przede wszystkim od kosztu sprzedawanych przedmiotów i ilości sprzedanych przedmiotów. Jednak średnio możesz spodziewać się zysku w dowolnym miejscu około 15% do 20% .

Pytanie 8 Czy muszę płacić podatki?

Podatki podlegają lokalnemu zarządzaniu obszarami, które dostarczysz. Zwykle musisz płacić podatki za dostawy międzynarodowe.

Pytanie 9 Jak mogę promować swoją stronę internetową?

Istnieje kilka sposobów promocji witryny. Możesz kupować reklamy na stronach internetowych, w sklepach internetowych i na platformach społecznościowych. Możesz także kupować reklamy w YouTube, angażować się w zaangażowanie klientów na platformach społecznościowych, prowadzić seminaria internetowe i nie tylko.

Pytanie 10 Jak mogę wybrać dostawców?

Wybierając dostawców, wybierz kogoś punktualnego, znającego się na technologii, ma wewnętrzny zespół doświadczonych przedstawicieli handlowych i ma reputację oferowania produktów najwyższej jakości. Zanim wybierzesz dostawców, zapoznaj się z recenzjami online.

Pytanie 11 Czy powinienem korzystać z własnego internetowego sklepu dropshipping, czy powinienem wynająć czyjąś przestrzeń?

Na początku możesz wynająć przestrzeń sklepową w witrynach takich jak Amazon, eBay i Alibaba. Ale jeśli chcesz zwiększyć skalę i zbudować własną markę, lepiej mieć własny sklep internetowy. Masz większą kontrolę nad interfejsem użytkownika i wyświetlaniem swoich produktów i możesz odpowiednio poprawić wizerunek swojej marki.

Pytanie 12 Czy powinienem pracować sam, czy zatrudniać asystentów?

Na początku, kiedy firma jest mała, możesz pracować sam. Jednak wraz z rozwojem firmy trudno będzie zarządzać wszystkimi jej aspektami. Mając na uwadze ekspansję, zaleca się zatrudnianie asystentów do określonych ról. Możesz zatrudnić wirtualnych asystentów ze stron takich jak Upwork , Fiverr , Guru i innych.

Streszczenie.

Ten artykuł daje dogłębny wgląd w cały model biznesowy dropshipping. Jak wspomniano, nie jest to dla kogoś, kto chce bardzo szybko zarabiać pieniądze i wyjść.

Jasne, dropshipping wydaje się łatwymi pieniędzmi. Musisz po prostu działać jako łącznik między klientem a hurtownikiem / dostawcą i sam sobie z tym poradzić. Jednak biorąc pod uwagę wszystkie wady, wyzwania, wysiłek, uwagę i pracę, dropshipping nie wydaje się tak łatwy.

Musisz trzymać się biznesplanu, aby go zrealizować, a następnie czerpać korzyści.

Bez początkowych nakładów, wynajmu ani kosztów zapasów, dropshipping może zapewnić idealne środowisko do testowania umiejętności biznesowych, wypróbowania nowych produktów oraz oceny rentowności produktu i scenariusza rynkowego.

Dropshipping to także doskonała opcja dla początkujących przedsiębiorców i biznesmenów zajmujących się budżetem. Nawet jeśli zawiedziesz, nie możesz stracić dużo pieniędzy. Z drugiej strony proces ten pomaga zdobyć cenny wgląd w biznes i wiedzę rynkową.

Mam nadzieję, że ten artykuł był przydatny i zachęci cię do rozpoczęcia pierwszego biznesu dropshipping.

Jaki typ produktu chciałbyś sprzedawać za pomocą modelu Dropshipping? Daj mi znać w sekcji komentarzy poniżej!

Gotowy, aby rozpocząć dropshipping?

← Wróć do bloga

Andrzej Krawczyk

Z wykształcenia informatyk, Andrzej jest entuzjastą oprogramowania i digital marketingu, a zarazem edytorem witryny MójStartup. Poza redagowaniem artykułów, Andrzej angażuje się w organizację konferencji i warsztatów, dzieląc się swoją wiedzą z innymi pasjonatami branży oraz wspierając startupy w ich rozwoju i skutecznym marketingu.