Jeśli wylądowałeś tutaj, być może używasz już Excela, Arkuszy Google lub skromnego notatnika, aby śledzić sprzedaż, kontakty, a nawet projekty. Jeśli tak, twoje życie stanie się o wiele łatwiejsze. Dzięki oprogramowaniu do zarządzania relacjami z klientami (CRM) będziesz lepiej zorganizowany i produktywny, a także będziesz mógł lepiej obsługiwać swoich klientów. I nic cię to nie kosztuje.
Dziesiątki firm oferują bezpłatne plany CRM w nadziei, że tak bardzo spodoba ci się korzystanie z ich produktu, że w końcu przejdziesz na płatny plan lub przynajmniej polecisz go innym.
Sprawdiliśmy ponad 20 darmowych CRMów i po szeroko zakrojonych testach zawęziliśmy ostateczną listę do ośmiu, które według nas najlepiej się sprawdzają w swojej roli, niezależnie od wielkości firmy i sposobu użycia.
Najlepsze darmowe oprogramowanie CRM
- EngageBay zapewnia wszechstronne możliwości biznesowe
- Bitrix24 dla firm z dużą liczbą użytkowników i kontaktów
- Zoho CRM do skalowania Twojego biznesu
- HubSpot CRM dla firm potrzebujących wielu opcji integracji
- Insightly do zarządzania projektami
- Sreak do zarządzania kontaktami ze skrzynki odbiorczej Gmail
- Capsule do łatwego CRM
- Vtiger dla niedrogich opcji aktualizacji
Co składa się na świetny darmowy CRM?
Najlepsze aplikacje CRM nie próbują wymyślać koła na nowo — po prostu starają się, aby toczyło się trochę płynniej. Oznacza to utrzymanie dość konwencjonalnego doświadczenia użytkownika, aby każdy — nawet jeśli korzystał tylko ze skrzynki odbiorczej poczty e-mail — mógł szybko nabrać szybkości. Przedstawione tutaj bezpłatne narzędzia CRM są stosunkowo łatwe w obsłudze dla początkujących użytkowników i zapewniają wystarczającą ilość zasobów (wsparcie lub samopomoc), aby pomóc, gdy pojawią się problemy.
I chociaż wszystkie sprawdzone wersje są bezpłatne, każda aplikacja CRM oferuje różne poziomy planów uaktualnień, aby dostosować się do firm o zmieniających się potrzebach. Te płatne plany są dostępne dla większości małych i średnich firm, zwłaszcza gdy możliwości są wystarczająco rozszerzone, aby zastąpić dodatkowe samodzielne oprogramowanie, takie jak marketing i wsparcie.
Poniżej znajdują się funkcje, które przyjrzeliśmy się badając i oceniając bezpłatne CRM. Chociaż nie każdy z naszych wyborów zaznaczył wszystkie pięć pól, te, które nie oferowały wystarczająco atrakcyjnych funkcji lub bardzo specyficznych przypadków użycia, aby dokonać ostatecznego cięcia.
- Zarządzanie kontaktem i sprzedażą. Tworząc kontakty, powinieneś mieć pewną elastyczność w rodzaju informacji, które możesz dodać. Funkcje takie jak pola niestandardowe pozwalają zbierać informacje ważne dla Twojej firmy. Ponadto bezpłatna aplikacja powinna zapewnić miejsce na co najmniej kilkaset kontaktów na początek. Śledzenie transakcji jest obowiązkową funkcją każdego oprogramowania do zarządzania klientami, a te, które zapewniają wizualizację (np. Kanban) z możliwością dostosowywania etapów w oparciu o proces sprzedaży, są idealne.
- Łatwość użycia. Oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami powinno stosunkowo ułatwiać wykonywanie powtarzalnych czynności (np. tworzenie kontaktów), wprowadzanie informacji i zapewniać systemowi pewne opcje dostosowywania. Szukaliśmy również funkcji, które pomagają zautomatyzować działania, takie jak wykonywanie zadań (e-maile, telefony itp.) w ramach procesu sprzedaży.
- Unikalne funkcje). Jeśli produkt zawierał unikalną (lub nietypową) funkcję, której zwykle nie można znaleźć w bezpłatnych planach, podkreśliliśmy to w recenzji.
- Raportowanie i analityka. Przynajmniej powinieneś mieć raport, aby śledzić całkowity przepływ, transakcje według przedstawicieli i działania, takie jak połączenia telefoniczne, e-maile i spotkania. Niektóre z wybranych przez nas aplikacji miały również prognozy, potencjalni klienci według źródła i średni czas trwania cyklu sprzedaży.
- Integracja z innymi aplikacjami . Ceniliśmy systemy CRM, które zapewniają integrację z aplikacjami innych firm, zarówno natywnie, jak przez programy typu Zapier czy Make (ex-Integromat), ponieważ aplikacja śledząca klientów to tylko jedna część stosu technologicznego Twojej firmy.
Sprawdź nasz poradnik ‘Co to jest CRM?’ aby dowiedzieć się więcej.
Pipedrive
Pipedrive to jeden z najtańszych oraz najbardziej popularnych systemów CRM wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Pipedrive oferuje 30-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy, dzięki czemu możesz przetestować program bez ryzyka.
… lub przeczytaj naszą recenzję Pipedrive.
1. EngageBay (Internet, iOS, Android)
Najlepsze bezpłatne oprogramowanie CRM typu „wszystko w jednym”
Z roku na rok coraz trudniej jest znaleźć darmowy CRM, który zapewnia funkcje sprzedażowe, serwisowe i marketingowe. To zrozumiałe. To dużo, aby prosić o aplikację freemium. EngageBay , stosunkowo nowy dzieciak w bloku, jest jednym z niewielu pozostałych gratis all-in-one. Co więcej, firma sprawia, że przejście na płatne plany jest bardzo przystępne. Jeśli jesteś na rynku alternatyw HubSpot, jest to świetne miejsce na rozpoczęcie.
Aplikacja zawiera 500 kontaktów, a każdy rekord kontaktu pokazuje widok 360 stopni. Widoczne (w stosownych przypadkach) są działania, wiadomości e-mail, oferty, zadania, notatki, przepływy pracy, czaty, wydarzenia i inne punkty styku, które pozwalają użytkownikom zobaczyć, w jaki sposób kontakt wchodził w interakcję z Twoją firmą w czasie.
Twórz wiele — jeden z niewielu, które umożliwiają tę opcję — konfigurowalne potoki dla różnych procesów sprzedaży lub produktów. Sekwencje sprzedaży, które umożliwiają tworzenie, planowanie i śledzenie serii automatycznych, spersonalizowanych wiadomości e-mail w celu śledzenia kontaktów i potencjalnych klientów, to kolejna funkcja, której zwykle nie można znaleźć w bezpłatnym abonamencie. Sekwencje znajdują się również w module marketingowym, z tym samym procesem konfiguracji i funkcjonalnością.
Pakiet marketingowy obejmuje ocenę potencjalnych klientów, formularze, wyskakujące okienka, szablony wiadomości e-mail, strony docelowe, biuletyny i inne narzędzia do przechwytywania i pielęgnowania kontaktów. EngageBay oferuje duży wybór szablonów dla tych narzędzi lub możesz stworzyć własny od podstaw. Stworzyłem wyskakujące okienko newslettera dla mojej osobistej strony internetowej za pomocą jednego z szablonów i uruchomiłem je, dodając trochę kodu do HTML.
Chociaż tworzenie automatycznych przepływów pracy jest dostępne tylko na dwóch płatnych kontach o najwyższym poziomie, możesz projektować i wysyłać e-maile i filmy do swoich list segmentowanych. Pakiet społecznościowy umożliwia dodawanie i monitorowanie kont na Twitterze, LinkedIn, Facebooku i Instagramie. Połączyłem swoje konto na Twitterze i w ciągu kilku sekund na ekranie pojawiły się moje wiadomości, wzmianki i retweety. W tym miejscu możesz także planować posty na kanałach.
Do podstawowego zarządzania wsparciem pakiet usług zapewnia tworzenie zgłoszeń, automatyczne przypisywanie i pulpit nawigacyjny do śledzenia priorytetów zgłoszeń, czasu pierwszej odpowiedzi i liczby zgłoszeń. Dzięki funkcji czatu na żywo możesz utworzyć dodatkowy kanał wsparcia lub sprzedaży, a następnie śledzić całkowitą liczbę czatów, czas trwania czatu i czas pierwszej odpowiedzi na pulpicie nawigacyjnym. Przetestowałem narzędzie do czatu na mojej stronie i chociaż jest ono dość podstawowe, dla nowych użytkowników czatu i/lub osób prowadzących małą firmę, powinno być wystarczające.
EngageBay Cena: Bezpłatnie dla 15 użytkowników; płatne plany all-in-one od 10,79 USD/miesiąc/użytkownik
2. Bitrix24 (Internet, Windows, Mac, iOS, Android)
Najlepsze darmowe oprogramowanie CRM z nieograniczoną liczbą użytkowników i kontaktów
W przypadku większości CRM, zwłaszcza darmowych wersji, jesteś ograniczony do określonej liczby użytkowników i kontaktów. Bitrix24 jest jedynym wyjątkiem w naszym wyborze, który oferuje nieograniczoną liczbę dla obu (HubSpot oferuje nieograniczoną liczbę użytkowników i 1 milion kontaktów). To, w połączeniu z innymi funkcjami, wyróżnia go z tłumu i utrudnia znalezienie prawdziwych alternatyw Bitrix24. Oprócz zarządzania kontaktami i transakcjami aplikacja zawiera również narzędzia do współpracy zespołowej, takie jak grupy robocze, czat, wewnętrzne strumienie aktywności i ankiety.
Wiele funkcji Bitrix24 sprawia, że na początku wydaje się nieco przytłaczające, ale możesz ukrywać, usuwać i zmieniać kolejność różnych elementów menu. Następnie z poziomu każdej pozycji menu (np. CRM) możesz skonfigurować kolejność pozycji (np. oferty, kontakty, firmy, analityka). Jeśli chcesz zobaczyć wszystko na pierwszy rzut oka, kliknij ikonę Mapa witryny w lewym dolnym rogu menu.
Mając nieograniczoną liczbę użytkowników, możesz zaprosić cały swój zespół do korzystania z Bitrix24, umieszczając go w tworzonych przez siebie działach aplikacji. Gdy Twoi pracownicy zaakceptują zaproszenie, otrzymają dostęp do własnej, dostosowywalnej wersji aplikacji. Musisz jednak uaktualnić do wersji płatnych, aby przypisać każdemu użytkownikowi uprawnienia do przeglądania i wprowadzania zmian.
W rekordzie kontaktu możesz skonfigurować menu tak, aby wyświetlało tylko to, co jest ważne dla Twojej firmy, a także dodawać pola lub zmieniać ich kolejność, gdy jesteś w rekordzie, po prostu przeciągając i upuszczając. Dla każdego rekordu otrzymujesz wszystkie szczegóły i funkcje (e-mail, telefon, notatki itp.) w mgnieniu oka, bez konieczności klikania wokół rekordu tylko po to, aby zobaczyć działania. Kliknięcie zakładki Profil u góry rekordu pokazuje różne raporty związane z kontaktem, takie jak sprzedaż, połączenia, e-maile i działania. Całość tych działań jest obliczana jako „obciążenie komunikacyjne” lub liczba działań na transakcję, która jest akceptowalna dla Twojej firmy. Może to pokazać, jak konkretni klienci lubią się komunikować, aby lepiej zrozumieć ich przyszłe możliwości.
W Strumieniu Aktywności możesz rozmawiać na czacie wewnętrznym, przypisywać zadania, projektować i rozpowszechniać ankietę firmy oraz publikować ogłoszenia dla całego zespołu. Kliknięcie na Grupy robocze pozwala tworzyć prywatne lub publiczne przestrzenie do współpracy przy pracy, przydzielania zadań, udostępniania kalendarza i rozwijania baz wiedzy. Zaproś pracowników lub kontakty zewnętrzne do każdej grupy.
Możesz spędzić tygodnie na nauce wszystkich dostępnych funkcji, więc aby dobrze wykorzystać swój czas, wybierz kilka celów (np. nakłonienie mojego zespołu do komunikacji tylko za pomocą Bitrix24), skoncentruj się na nich, osiągnij biegłość i przejdź do nowego zestawu cele.
Bitrix24 Cena : Bezpłatnie dla nieograniczonej liczby użytkowników i nieograniczonej liczby kontaktów; płatne plany od 34 USD/miesiąc dla 5 użytkowników
3. Zoho CRM (Web, iOS, Android)
Najlepsze darmowe oprogramowanie CRM do skalowania Twojego biznesu
Wraz z rozwojem firmy zwykle zmieniają się wraz z nią potrzeby technologiczne. A najlepiej przygotowaną do tego wzrostu firmą jest Zoho. Zaczynając od bezpłatnego CRM, Zoho zapewnia niedrogie, przyrostowe ścieżki aktualizacji oraz dostęp do innych pakietów aplikacji biznesowych. Niewiele organizacji będzie potrzebować — marketing, eCommerce, finanse, HR — do których Zoho nie zapewnia aplikacji.
CRM zawiera zarządzanie transakcjami, zadania i miejsce na 5000 rekordów, które definiują jako kontakty, konta, transakcje, kampanie i kilka innych „modułów”. Wykorzystywane rekordy można łatwo monitorować i zarządzać nimi z poziomu Konfiguracja, a następnie Administracja i przechowywanie danych , gdzie znajdują się zalecenia dotyczące usuwania nietkniętych rekordów. Pamiętaj jednak, że musisz przejść na płatny plan, aby zwiększyć limit modułów.
Niestety, darmowa wersja integruje się teraz tylko z jedną aplikacją: SalesIQ. Ta aplikacja zapewnia funkcję czatu na żywo i śledzenie odwiedzających witrynę, instalując fragment kodu w kodzie źródłowym witryny. To miłe narzędzie, które można mieć w pudełku do sprzedaży, ponieważ pozwala odpowiedzieć na pierwsze pytania odwiedzających i zadawać pytania kwalifikujące. Następnie, jeśli zainteresowanie jest wystarczające, możesz umówić się na rozmowę z czatu. SalesIQ będzie oceniać potencjalnych klientów, śledzić aktywność gościa na czacie w Twojej witrynie i wysyłać powiadomienia, gdy kontakt ponownie odwiedzi.
Zoho CRM Cena : Bezpłatnie dla 3 użytkowników; płatne plany od 14 USD/miesiąc/użytkownik
4. HubSpot CRM (Web, Mac, Windows, iOS, Android)
Najlepszy darmowy CRM dla firm potrzebujących wielu opcji integracji
Jeśli korzystasz z wielu aplikacji w swojej firmie i chcesz zintegrować CRM z nimi, nie ma lepszego wyboru niż HubSpot CRM. Ogromny App Marketplace ma ponad 900 integracji dostępnych dla różnych poziomów planów HubSpot (np. Marketing Hub) z bezpłatnymi użytkownikami CRM, którzy mogą wybierać spośród ponad 800 aplikacji w kategoriach takich jak eCommerce, analityka, wydarzenia, finanse, zarządzanie projektami i sukces klienta . Co więcej, wiele z tych aplikacji innych firm udostępnia bezpłatne wersje, co zapewnia większą dostępność małym firmom o ograniczonych zasobach. A nowy, dołączony Operations Hub zapewnia dodatkowe funkcje synchronizacji danych dla wybranej grupy aplikacji.
CRM jest zawsze darmowy i obejmuje nieograniczoną liczbę użytkowników oraz miejsce na milion kontaktów. Obejmuje śledzenie transakcji, strony docelowe, czat na żywo/chatbot, podstawowy marketing e-mailowy oraz funkcję sprzedaży biletów do śledzenia żądań usług. Wszystkie one mają na celu zasmakować ich bardziej rozbudowanych centrów sprzedaży, marketingu i usług, które zapewniają zaawansowane funkcje po cenach warstwowych.
Dla wielu CRM będzie wszystkim, czego potrzeba do śledzenia transakcji i zarządzania relacjami, zwłaszcza jeśli integrujesz się z innymi aplikacjami biznesowymi w swoim stosie. Na przykład dobrym pierwszym krokiem jest połączenie konta Outlook 365 lub Gmail, aby móc wysyłać wiadomości e-mail bezpośrednio z rekordu kontaktu, śledzić konwersacje i szybko odpowiadać za pomocą szablonów sprzedaży.
HubSpot ułatwia zarządzanie relacjami dzięki rekordowi kontaktu pokazującemu całą sprzedaż, sprzedaż biletów i aktywność w witrynie wraz z osią czasu przeglądanych stron, jeśli zainstalowano kod śledzenia. Wyświetli również aktywność z Twoich integracji. Na przykład, jeśli używasz Mailchimp do kampanii e-mailowych, rekord kontaktu pokaże wysyłki, otwarcia, kliknięcia i odbicia. Podobnie integracja z Eventbrite pokaże rejestrację zdarzenia na osi czasu kontaktu.
Łączenie aplikacji było proste dla garstki, z którą się połączyłem, ale jeśli utkniesz, strona integracji każdej aplikacji zawiera przewodnik konfiguracji i zasoby, które mogą pomóc. Należy również pamiętać, że nie wszystkie funkcje integracji będą dostępne dla użytkowników bezpłatnego CRM, ponieważ wymagają oni funkcji z zaawansowanych płatnych planów.
HubSpot Operations Hub został wydany w kwietniu 2021 roku jako sposób na zapewnienie łatwiejszej i czystszej synchronizacji danych między CRM a aplikacjami innych firm. Obecnie dla tej nowej funkcji synchronizacji dostępnych jest ponad 50 aplikacji. W ramach testu podłączyłem moje bezpłatne konto Zoho z listy aplikacji „synchronizacja danych zbudowana przez HubSpot” w Marketplace. Za pomocą kilku kliknięć obie aplikacje zostały połączone. Następnie wybrałem sposób synchronizacji moich kontaktów za pomocą opcji reguły (istnieją dziesiątki filtrów) tylko dla kontaktów, których byłem właścicielem. Pola kontaktowe, które są dopasowane między dwiema aplikacjami, mają domyślnie 16 — aby uzyskać niestandardowe opcje pól, musisz przejść na płatny plan. Na koniec kliknąłem przycisk recenzji, aby wyświetlić podsumowanie synchronizacji, a następnie kliknąłem zapisz i zsynchronizuj, aby rozpocząć proces. W ciągu około 20 sekund, wszystkie moje kontakty były udostępniane dwukierunkowo między dwiema aplikacjami. Więc moje kontakty HubSpot zsynchronizowały się z Zoho i na odwrót. Wszelkie dodane przeze mnie kontakty lub zmiany, które wprowadziłem w jednej z aplikacji, natychmiast pojawiły się w drugiej.
HubSpot CRM Cena: Bezpłatnie dla nieograniczonej liczby użytkowników z bezpłatnymi funkcjami z Operations Hub dołączanymi automatycznie; od 45 USD/miesiąc/centrum, jeśli dodasz do centrum marketingu, sprzedaży lub usług. Plany Operations Hub i CMS Hub zaczynają się odpowiednio od 60 USD miesięcznie i 23 USD miesięcznie.
5. Insightly (Internet, iOS, Android)
Najlepsze darmowe oprogramowanie CRM do zarządzania projektami
Przez lata korzystałem z Insightly w dwóch różnych rolach: sprzedaży i zarządzania projektami. W obu przypadkach platforma działała dobrze i wiedziałem, że tylko odpryskuję powierzchnię tego, co może zrobić. I to prawda nawet z ich darmowym planem, który umożliwia dwóm użytkownikom. Jeśli więc Ty i Twój partner musicie zarządzać zarówno relacjami, jak i projektami, Insightly zapewnia duży potencjał do rozpoczęcia i rozwoju.
Aby dowiedzieć się, jak zorganizowany jest Insightly, zacznij od elementów na pasku nawigacyjnym po lewej stronie. Te — kontakty, potencjalni klienci, szanse sprzedaży, e-maile i inne — nazywane są obiektami i zawierają rekordy, które możesz tworzyć. Rekord znajduje się w obiekcie z polami do wypełnienia, takimi jak imię i nazwisko, telefon, adres e-mail lub dowolne dane, które chcesz śledzić. Możesz też tworzyć nowe pola, ustawiać je jako wymagane i dostosowywać układ pól na stronie.
Po utworzeniu rekordu możesz wykonywać czynności dla, powiedzmy, kontaktu, takie jak zmiana go na potencjalnego klienta lub dodanie zadania, projektu lub zestawu działań. Zestaw działań to grupa zautomatyzowanych zadań i zdarzeń. Na przykład, jeśli masz standardowy proces uruchamiania projektów, możesz utworzyć zadania dla swojego współpracownika, aby wysłać wiadomość e-mail do nowego klienta w ciągu trzech dni od zamknięcia sprzedaży, inny, aby umówić się na pierwsze spotkanie za pięć dni i tak dalej. Zestawy działań można również uruchamiać na różnych etapach projektu.
Jeśli świadczysz usługi, możesz tworzyć potoki i towarzyszące im etapy, aby zarządzać każdym z nich jako osobnym projektem i powiązać go z firmą, kontaktami i innymi projektami. Wszystkie te relacje pojawiają się w różnych rejestrach, więc zawsze masz pełny obraz tego, co się dzieje. Jeśli więc rozmawiam z klientem o innym projekcie, z łatwością widzę postęp w innych wybitnych projektach.
Jedną z funkcji Insightly, której nie można znaleźć w wielu CRM, zwłaszcza w bezpłatnych planach, jest możliwość śledzenia potencjalnych klientów za pomocą tablicy Kanban. Podobnie jak w przypadku tworzenia możliwości i potoków projektów, możesz utworzyć wszystkie etapy procesu kwalifikacji (np. „Próba pierwszego połączenia”, „Skontaktowano się” i „Zdyskwalifikowano”) i przenosić je po tablicy, przeciągając i upuszczając do następnego status. Leady można tworzyć z dowolnego ekranu za pomocą przycisku szybkiego dodawania, z kontaktów oraz poprzez ich import.
Należy pamiętać o limicie 2500 rekordów w bezpłatnym abonamencie (rekordy obejmują kontakty, potencjalnych klientów, organizacje, projekty, zadania, e-maile, notatki, raporty i komentarze). Jeśli masz dużo ruchomych elementów do sprzedaży i projektów, może to szybko się zsumować. Możesz sprawdzić wykorzystanie rekordów w sekcji rozliczeń i konta pod swoim zdjęciem profilowym.
Insightly Cena: Bezpłatnie dla 2 użytkowników; płatny plan od 29 USD/użytkownika/miesiąc
6. Streak (Gmail, iOS, Android)
Najlepszy darmowy CRM dla użytkowników Gmaila
Streak to jeden z niewielu darmowych CRM, które możemy znaleźć w Twojej skrzynce odbiorczej Gmaila, co oznacza brak osobnej aplikacji, do której można się zalogować. Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność i chcesz zarządzać kontaktami i transakcjami ze swojej skrzynki odbiorczej, warto wypróbować Streak.
Po pobraniu rozszerzenia zobaczysz pomarańczową ikonę w prawym górnym rogu skrzynki odbiorczej. Kliknięcie tego spowoduje wyświetlenie ustawień, pomocy, integracji i innych opcji. Należy zauważyć, że nie możesz udostępniać swoich potoków innym osobom za pomocą bezpłatnego planu (wymagana aktualizacja do planu 49 USD/miesiąc), więc jest to idealne rozwiązanie dla jednej osoby.
Chociaż jest to część Twojego Gmaila, trochę się do niego przyzwyczaisz, ponieważ nie zachowuje się jak inne CRM, które mają własne aplikacje. Ma wygląd i styl bardziej Excela. To powiedziawszy, kiedy już to zrozumiesz, dobrze jest mieć jedno miejsce do zarządzania kontaktami, transakcjami, a nawet projektami. Kontakty można dodawać z e-maili do potencjalnych klientów i rurociągów za pomocą kilku kliknięć. Po dodaniu wszystkie kolejne e-maile z tym kontaktem będą oznaczone kolorem jako potencjalny klient i/lub transakcja, a wszystkie szczegóły (zadania, notatki, aktywność itp.) pojawią się w prawej kolumnie. Aby otworzyć pełny rekord kontaktu, kliknij jego adres e-mail na pasku bocznym kolumny. Tutaj możesz zobaczyć pełną historię poczty e-mail z kontaktem oraz dodawać zadania, notatki i inne działania.
Aby utworzyć potok, kliknij znak plus Pipelines bezpośrednio pod folderem Drafts . Pojawi się ekran Szablony , który pozwala wybrać szereg potoków sprzedaży, wsparcia, HR i innych projektów, które można dostosować za pomocą etapów, kolorów etapów i pól (np. źródło, branża, priorytet).
Jedną z przydatnych funkcji jest śledzenie poczty e-mail. Gdy odbiorca otworzy wiadomość e-mail, na ekranie pojawi się wyskakujące okienko z powiadomieniem. Streak następnie wyświetli historię śledzenia z tym kontaktem na pasku bocznym dla dowolnego wątku e-mail, pokazując widoki wiadomości e-mail według daty i lokalizacji. Ikona zielonego oka oznacza, że wiadomość została przeczytana, a oko z przekreśloną linią oznacza, że nie.
Streak Cena: Bezpłatnie dla 2 użytkowników; płatne plany od 15 USD/miesiąc za 1 użytkownika
7. Capsule CRM (Internet, iOS, Android)
Najlepsze darmowe proste oprogramowanie CRM
Większość CRM zajmuje się czymś więcej niż tylko zarządzaniem kontaktami i transakcjami, dodając do swoich platform główne funkcje, takie jak marketing i helpdesk. Do tej pory Capsule w większości opierało się temu trendowi, co jest miłe, jeśli chcesz, aby zarządzanie relacjami było proste.
Korzystanie z tego prostego CRM to powiew świeżego powietrza, jeśli kiedykolwiek pracowałeś nad czymś bardziej skomplikowanym niż skrzynka e-mail. Interfejs użytkownika jest nieskomplikowany i w rzeczywistości zapewnia niewiele możliwości dostosowania — możesz zmienić schemat kolorów i dodać logo, ale to wszystko. Sześć małych ikon po lewej stronie zapewnia dostęp do głównych funkcji z ustawieniami konta po prawej stronie. Na każdym ekranie znajduje się lista rozwijana umożliwiająca dodawanie osób, organizacji, możliwości i spraw. Oznacza to dużo białej przestrzeni pomiędzy nimi.
Capsule zapewnia opcje dostosowywania pól dla osób, organizacji i możliwości, co jest przydatne przy dostosowywaniu przechwytywania danych do Twojej firmy. W kilka minut utworzyłem pole wyboru decydenta i rozwijane menu dla typów klientów, takich jak dostawca, dostawca, VAR i użytkownik końcowy dla osób i możliwości.
Kolejną fajną funkcją są tory. Dzięki temu możesz utworzyć powtarzalny zestaw przypomnień o aktywnościach dla możliwości. Na przykład standardowy proces dla nowego potencjalnego klienta może obejmować pięć etapów działań następczych, rozłożonych na dwa tygodnie, przy użyciu kombinacji e-maili i połączeń telefonicznych. Ślady zastosowane do tych potencjalnych klientów automatycznie wypełniają rekord możliwości jako listę zadań do wykonania, które należy odznaczyć.
Jeśli jesteś użytkownikiem Gmaila lub Outlooka, pobierz dodatek e-mail Capsule. Dzięki temu za pomocą kilku kliknięć możesz dodawać kontakty, możliwości i zadania bezpośrednio ze skrzynki odbiorczej. Będzie również automatycznie zapisywał (chyba że wyłączysz) wszystkie trwające wątki e-mail w rekordzie tego kontaktu. Brakuje jednak możliwości wysyłania wiadomości e-mail bezpośrednio z rekordu kontaktu. Jest to funkcja dostępna we wszystkich innych przeglądanych tutaj darmowych CRM.
Wreszcie, jeśli wchodzisz do Capsule z setkami kontaktów, albo będziesz musiał zrobić trochę szorowania (zazwyczaj dobry pomysł) albo poszukać gdzie indziej, ponieważ darmowy plan pozwala tylko na 250. Uaktualnienie do pierwszego płatnego poziomu (18 USD / miesiąc /user) zwiększa limit kontaktów do 50 000.
Cena kapsuły : Bezpłatnie dla 2 użytkowników; płatne plany od 18 USD/miesiąc/użytkownik
8. Vtiger (Internet, iOS, Android)
Najlepszy darmowy CRM z niedrogimi opcjami aktualizacji
Jako darmowy CRM dla małych firm, Vtiger jest wyposażony w funkcje, które wiele małych firm uzna za atrakcyjne: zarządzanie kontaktami / transakcjami, sprzedaż biletów wsparcia, marketing e-mailowy i dobry wybór opcji raportowania, żeby wymienić tylko kilka. Obejmuje miejsce dla 10 użytkowników i do 3000 rekordów. Po dodaniu niedrogich ścieżek aktualizacji – sprzedaż od 10 USD za użytkownika lub wszystko w jednym od 30 USD za użytkownika – Vtiger staje się prawdziwą okazją. Rzućmy okiem na niektóre z najważniejszych cech bezpłatnej wersji i czego możesz się spodziewać po uaktualnieniu.
Nawigacja różni się nieco od innych CRM. Aby uzyskać dostęp do głównych funkcji aplikacji, które Vtiger nazywa modułami, kliknij hamburgera w lewym górnym rogu. Spowoduje to wyświetlenie menu wszystkich Twoich aplikacji z ulubionymi u góry i aplikacjami, takimi jak sprzedaż, marketing i pomoc techniczna pod spodem po lewej stronie. Jeśli najedziesz kursorem na aplikację, wszystkie jej funkcje wyświetlą się po prawej stronie, aby uzyskać dostęp. Na przykład w przypadku sprzedaży zobaczysz oferty, sekwencje e-maili, tabele wyników i inne. Po prostu kliknij i idź. Trochę mi zajęło, aby się do tego przyzwyczaić, ale kiedy już to zrobiłem, przyspieszyło to dotarcie do dowolnego miejsca w aplikacji.
W przypadku rekordów kontaktów możesz obliczyć wynik Profilu, który pomaga określić, czy dana osoba mieści się w Twoim idealnym profilu nabywcy. W ustawieniach możesz przypisać wartości liczbowe do tytułu, źródła potencjalnego klienta, wielkości firmy, przychodów i branży. Dopóki te wartości są wybierane podczas tworzenia kontaktu i firmy (np. użycie tytułu CEO dostaje 10 punktów), otrzymasz ocenę na podstawie pięciu gwiazdek umieszczonych w widocznym miejscu na górze rekordu. Daje Twojemu zespołowi pewne wyobrażenie, czy kontakt jest dobrym potencjalnym dopasowaniem — ale nie pokazuje, jak bardzo jest zaangażowany, jak w przypadku tradycyjnego lead scoringu. W płatnych planach Vtiger istnieje inny system punktacji o nazwie Engagement Score, który śledzi poziom zaangażowania kontaktu w kampaniach e-mailowych.
Dzięki modułowi marketingowemu możesz budować niestandardowe strony docelowe do przechwytywania kontaktów, segmentować te kontakty na listy, a następnie wysyłać jednorazowe e-maile. Otrzymujesz 1000 kredytów e-mail (jeden e-mail = jeden kredyt) miesięcznie i możesz dokupić dodatkowe kredyty wysyłania (np. 50 000 e-maili to 100 USD) w razie potrzeby.
Stworzyłem kampanię testową i poszło całkiem gładko. Tworzysz swoją listę wysyłkową; ustawić warunki dla listy, takie jak źródło leadów, data ostatniego kontaktu, nieaktywne leady i dziesiątki innych; i stwórz swój e-mail za pomocą funkcji kampanii e-mailowych (która oferuje dziesiątki szablonów). Gdy skończysz, wyświetl podgląd wiadomości e-mail na komputerze i urządzeniu mobilnym, a następnie wyślij sobie testową wiadomość e-mail przed wysłaniem jej na swoją listę. Każda kampania zawiera dane dotyczące otwarć, kliknięć, odrzuceń i innych danych. Aktualizacja do płatnych planów zapewnia znacznie więcej kredytów e-mail, planowanie kampanii i kampanie autoresponderów, które wysyłają e-maile na podstawie wyzwalaczy.
Vtiger Cena : Bezpłatnie dla 10 użytkowników. Płatne plany zaczynają się od 10 USD miesięcznie za użytkownika.