Najlepsze narzędzia SEO ułatwiają i ułatwiają zarządzanie i monitorowanie rankingów wyszukiwarek, aby zapewnić, że Twoja witryna jest zarówno przyjazna dla wyszukiwania, jak i zoptymalizowana pod kątem wydajności.
SEO (Search Engine Optimization) opracowało jako rozszerzenie dostępności sieci, postępowała zgodnie z wytycznymi HTML4, aby lepiej zidentyfikować cel i treść dokumentu.
Oznaczało to zapewnienie, że strony internetowe mają unikalne tytuły stron, które prawidłowo odzwierciedlały ich treść, a także nagłówki słów kluczowych, aby lepiej podkreślać zawartość poszczególnych stron, oraz aby inne tagi były traktowane tak samo.
Było to konieczne, nie tylko dlatego, że deweloperzy sieci Web często skupiali się tylko na tym, czy ich kodowanie działało, a nie na doświadczeniu użytkownika, nie mówiąc już o przestrzeganiu wytycznych dotyczących publikowania w sieci Web.
To powoli się zmieniało, gdy coraz bardziej wiadomo, że wyszukiwarki używały tych “na stronie” sygnałów, aby zapewnić swoje “strony wyników wyszukiwania” (SERPs) – i że nie było korzyści do rankingu wyżej na nich wykorzystać do wolnego i naturalnego ruchu organicznego.
Nawet w 2024 roku, jest to nadal przypadek, sytuacja wzmocniona przez najbliższych Core Web Vitals, sposób Google, aby zasygnalizować, że jest to swego rodzaju resetowanie zegara.
Internet ewoluował dużo od tych wczesnych dni, a główne wyszukiwarki, takie jak Google, przetwarzają teraz znacznie więcej informacji “poza stroną” przy określaniu wyników wyszukiwania, zwłaszcza za pomocą przetwarzania semantycznego, zestawiania danych użytkownika i stosowania sieci neuronowych do uczenia maszynowego wzorców, trendów i osobistych preferencji.
Nawet nadal, podstawowe ideały SEO pozostają takie same, jak zawsze – że zapewnienie stron mają poprawne tagi do kierowania słów kluczowych, nie tylko dla naturalnych wyników wyszukiwania, ale także dla PPC (Pay Per Click) i innych kampanii marketingowych, gdzie call-to-action (CTA) i współczynniki konwersji są podstawowymi wskaźnikami sukcesu.
Ale skąd firma wie, które słowa kluczowe mają być kierowane na swoich stronach sprzedaży? W jaki sposób witryna filtruje ruch transakcyjny od osób odwiedzających witrynę? I w jaki sposób ta firma może zwiększyć swoją zdolność do przechwytywania ukierunkowanego ruchu z całego Internetu? Poniżej wymieniamy szereg narzędzi SEO, które pomogą w pozyskaniu ruchu organicznego i analizie słów kluczowych.
Ranking Najlepszych Narzędzi SEO
1. SEMrush
Zaawansowany program SEO z mistrzowskim pulpitem nawigacyjnym
Dlaczego warto kupić?
- Analizowanie wskaźników konkurencji
- Pouczająca solidna deska rozdzielcza
Dlaczego potencjalnie unikać?
- Używa skomplikowanej terminologii
Zestaw narzędzi SEMrush SEO został pierwotnie opracowany w 2008 roku przez SEMrush. W 2018 roku projekt otrzymał dofinansowanie w wysokości 40 milionów dolarów na rozbudowę.
Narzędzie do badania słów kluczowych jest dostępne z super rozbudowanej deski rozdzielczej SEMrush. Możesz wyświetlić szczegółowe raporty analizy słów kluczowych, a także podsumowanie wszystkich domen, którymi zarządzasz.
Co ważniejsze, zestaw narzędzi SEO pozwala porównać wydajność twoich stron, aby zobaczyć, jak oceniasz konkurencję. Na przykład możesz analizować linki zwrotne z innych stron internetowych do twoich. (proces ten jest czasami nazywany “budowaniem linków”).
Analiza ruchu pomaga zidentyfikować podstawowe źródła ruchu w sieci, takie jak najlepsze witryny odsyłania. Pozwala to na drążenie do drobnych szczegółów, w jaki sposób zarówno witryny twojego, jak i twoich konkurentów mierzą się pod względem średniego czasu trwania sesji i współczynników odrzuceń. Dodatkowo, “Porównanie źródeł ruchu” daje przegląd kanałów marketingu cyfrowego dla kilku rywali na raz. Dla tych nowych slang SEO “bounce rates” są odsetek odwiedzających, którzy odwiedzają stronę internetową, a następnie pozostawić bez dostępu do innych stron na tej samej stronie.
Przegląd domeny to znacznie więcej niż podsumowanie strategii SEO konkurencji. Możesz też wykryć określone słowa kluczowe, na które zostały skierowane, a także uzyskać dostęp do względnej skuteczności domen zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych.
SEMrush otrzymał wiele pozytywnych wzmianek online, ale został skrytykowany za korzystanie z żargonu SEO, takich jak “SERP”, które mogą zrazić niedoświadczonych użytkowników. Subskrypcja “Pro” kosztuje $ 119.95 miesięcznie, co obejmuje dostęp do wszystkich narzędzi SEO.
Z biegiem czasu SEMrush dodał do swojej oferty jeszcze kilka narzędzi: rynek pisarza, narzędzie zwiększające ruch, zestaw narzędzi dla agencji, a nawet usługę białych rękawic dla agencji PR.
2. Ahrefs
Pełny pakiet SEO z dobrymi punktami cenowymi i świetnym indeksem internetowym
Dlaczego warto kupić?
- Największy i najszybszy komercyjny indeks linków internetowych
- Dokumentacja, darmowe tutoriale i kompetentna obsługa użytkowników
- Zaawansowane narzędzia filtrujące dla zaawansowanych użytkowników
Dlaczego potencjalnie unikać?
- Brak aplikacji komputerowych lub mobilnych–integracja API wymaga poprawy
Od czasu premiery w 2011 roku, Ahrefs szybko stał się jednym z najpopularniejszych narzędzi SEO na rynku i jest używany przez twórców stron internetowych i twórców treści na całym świecie, aby zwiększyć swoją obecność w Internecie.
Ahrefs może pochwalić się największym indeksem wstecznym najlepszych narzędzi SEO, z ponad 295 miliardami stron indeksowanych i ponad 16 bilionami linków wstecznych. Wrzuć zmodernizowany badacz słów kluczowych, narzędzia do monitorowania konkurencji, a także poważną ilość dokumentacji użytkownika, a Ahrefs może być narzędziem, którego potrzebujesz, aby lepiej uszeregować i zwiększyć ruch.
Ahrefs jest wyposażony we wszystkie narzędzia potrzebne do odkrywania i rozwijania swojej obecności w Internecie. Centralny pulpit nawigacyjny zawiera przegląd rankingu projektów, ruchu i wstecznego. Na stronie docelowej możesz łatwo uzyskać dostęp do każdego z pięciu podstawowych elementów Ahrefs, opisanych poniżej.
Ahrefs oferuje szereg zaawansowanych funkcji, które pomagają go wyróżnić, w tym zastrzeżony robot internetowy ustępu tylko Google pod względem rozmiaru i szybkości. Podczas gdy ceny są zasadniczo dostosowane do cen podobnych produktów, najlepsza w swojej klasie analiza linków, zaawansowane narzędzia badawcze i kompetentna pomoc dla użytkowników sprawiają, że Ahrefs jest jedną z najlepszych opcji zrozumienia i poprawy obecności twojej domeny w Internecie.
3. Moz Pro
Obsługiwane przez społeczność narzędzia do marketingu w sieci wyszukiwania
Dlaczego warto kupić?
- Szeroka gama narzędzi
- Ogromna ilość danych
- Wspierająca społeczność
Moz Pro to platforma narzędzi SEO, które mają na celu pomóc zwiększyć ruch, rankingi i widoczność w wynikach wyszukiwania.
Kluczowe narzędzia obejmują możliwość audytu własnej witryny za pomocą pająka Moz Pro, który powinien zwracać uwagę na potencjalne problemy i zalecać zastrzeżeniu spostrzeżeń. Istnieje również możliwość śledzenia rankingów witryn na setki, a nawet tysiące słów kluczowych na witrynę.
Istnieje również narzędzie do badania słów kluczowych, które pomaga określić, które słowa kluczowe i kombinacje słów kluczowych mogą być najlepsze do kierowania, a także narzędzie do analizy linków wstecznych, które łączy łączących kombinację danych, w tym tekst kotwicy w linkach, a także szacowany autorytet domeny.
Ceny dla Moz Pro zaczynają się od $ 99 miesięcznie dla planu standardowego, który obejmuje podstawowe narzędzia. Plan Medium oferuje szerszy zakres funkcji za $ 149 miesięcznie i dostępny jest bezpłatny okres próbny. Należy pamiętać, że plany pochodzą z 20% zniżki, jeśli wypłacane rocznie. Dodatkowe plany są dostępne dla potrzeb agencji i przedsiębiorstw, a także istnieją dodatkowe płatne narzędzia do aukcji lokalnych i analizy danych STAT.
Nawet jeśli nie zarejestrujesz się w Moz Pro, dostępnych jest wiele bezpłatnych narzędzi. Istnieje również ogromna społeczność wspierająca gotowa zaoferować pomoc, porady i wskazówki w całej szerokości problemów marketingu w sieci wyszukiwania.
4. Majestic Tools SEO
Królewska oferta dla wszystkich majsterkowiczów z linkami zwrotnych
Dlaczego warto kupić?
- Ogromna ilość danych
- Wiele funkcji
- Doskonała analiza
Majestic SEO narzędzia konsekwentnie otrzymywać pochwały od weteranów SEO od jego powstania w 2011 roku. To również sprawia, że jest to jedno z najstarszych narzędzi SEO dostępnych obecnie.
Narzędzia skupiają się przede wszystko na wstecznych linkach, które reprezentują linki między jedną stroną internetową a drugą. Ma to znaczący wpływ na wydajność SEO i jako takie Majestic ma ogromną ilość danych wstecznych.
Użytkownicy mogą wyszukiwać zarówno “Fresh Index”, który jest indeksowany i aktualizowany przez cały dzień, oprócz “Historic Index”, który został pochwalony online za szybkość pobierania pioruna. Jedną z najbardziej popularnych funkcji jest “Majestic Million”, który wyświetla ranking 1 miliona najlepszych stron internetowych.
Wersja “Lite” Majestic kosztuje 50 usd miesięcznie i zawiera przydatne funkcje, takie jak kontroler wstecznego luzem, zapis domen odsyłanych, adresów IP i podsieci, a także zintegrowany “Site Explorer” Majestic. Ta funkcja, która ma na celu dać przegląd sklepu internetowego otrzymał kilka negatywnych komentarzy ze względu na patrząc trochę przestarzałe. Majestic również nie ma integracji Google Analytics.
5. SpyFu
Niedrogie narzędzia SEO dla wszystkich rozmiarów biznesowych
Dlaczego warto kupić?
- Łatwy w użyciu
- Kompleksowy zestaw funkcji
- Konkurencyjne ceny
Dlaczego potencjalnie unikać?
- Pochodzi z zaawansowanych narzędzi, które początkujący mogą nie potrzebować
- Nadmierna ilość danych może być trudna do sortowania.
SpyFu jest firmą analityczną wyszukiwania, że ociera internet dla danych, które są używane do identyfikacji słów kluczowych, które firmy i strony internetowe zakupu za pomocą Google AdWords. SpyFu dopasowuje również wyniki wyszukiwania z wyszukiwanych haseł, tak aby firmy mają lepszy wgląd w rodzaje wyszukiwań i ciągi słów, dla których pojawiają się na stronie wyników wyszukiwania Google (SERP).
SpyFu zasadniczo pozwala na “szpiegować” na konkurentów, pomagając wskazać słowa kluczowe konkurentów zakupu dla reklamy online i wyróżniając się słowa i zwroty, które generują najwięcej ruchu. W ten sposób możesz wyprzedzić inne firmy lub usługi działające w Twojej branży i przyciągnąć większy ruch do własnych witryn.
SpyFu ma trzy różne plany. Podstawowy plan kosztuje $ 33 miesięcznie i zawiera 250 potencjalnych klientów i kontakty z domeną, a także 5000 cotygodniowych rankingów śledzonych słów kluczowych. Plan ten najlepiej nadaje się dla nowych startupów i małych firm o ograniczonym zasięgu online.
Kilka produktów zbliżyć się do zapewnienia głębi i funkcjonalności można uzyskać z SpyFu. Jest wyceniony poniżej swoich głównych konkurentów, jest łatwy w użyciu i można go dostosować do Twoich potrzeb. Zapewnia wszystkie narzędzia PPC, SEO i narzędzia do badań słów kluczowych każdy z dużej firmy do małego startupu będzie potrzebował i jest bardzo skuteczną i dobrze zaprojektowaną aplikacją.
6. SEO Spider
SEO Spider jest skutecznym robotem internetowym, ale darmowa wersja jest nieco ograniczona
Dlaczego warto kupić?
- Używany przez liderów branży
- Doskonałe funkcje indeksowania
Dlaczego potencjalnie unikać?
- Limitowana darmowa wersja
SEO Spider został pierwotnie stworzony w 2010 roku przez eufemistycznie nazwany “Screaming Frog”. To awanturnik gadów klientów obejmują głównych graczy, takich jak Disney, Shazam i Dell.
Jedną z najbardziej atrakcyjnych cech SEO Spider jest jego zdolność do szybkiego wyszukiwania adresów URL, a także indeksowania witryny, aby sprawdzić, czy nie ma uszkodzonych stron. Pozwala to zaoszczędzić na problemach związanych z ręcznym klikaniem każdego linku, aby wykluczyć “404 błędy”.
Narzędzie pozwala również sprawdzić strony z brakującymi tagami tytułu, zduplikowanymi mettagami, tagami o niewłaściwej długości, a także sprawdzić liczbę linków umieszczonych na każdej stronie
Istnieje zarówno darmowa, jak i płatna wersja SEO Spider. Darmowa wersja zawiera większość podstawowych funkcji, takich jak przekierowania indeksowania, ale jest to ograniczone do 500 adresów URL. To sprawia, że wersja “Lite” SEO Spider nadaje się tylko dla mniejszych domen. Płatna wersja wynosi $ 180 rocznie i zawiera bardziej zaawansowane funkcje, a także bezpłatne wsparcie techniczne.
Najlepsze darmowe narzędzia SEO
Chociaż wyróżniliśmy najlepiej płatne narzędzia SEO, wiele stron internetowych oferuje bardziej ograniczone narzędzia, z których można korzystać bezpłatnie. Tutaj przyjrzymy się najlepszym darmowym narzędziom SEO.
1. Google Search Console
Kto lepszy niż gigant wyszukiwania Google, aby poprawić swoje SEO?
Dlaczego warto spróbować?
- Idealny dla początkujących
- Łatwy dostęp do kluczowych wskaźników
- Bezpłatne wsparcie
Google Search Console (GSC) to doskonały sposób dla początkujących webmasterów, aby rozpocząć pracę z SEO.
Nawet jeśli nie jesteś silny na SEO, niezależnie od wielkości witryny lub bloga, godna pochwały Search Console Google (dawniej Webmaster Central) i mnóstwo przyjaznych dla użytkownika narzędzi pod maską powinny być pierwszym portem zawinięcia.
Zestaw narzędzi pozwala na szybkie zapoznanie się z cennymi informacjami o twojej witrynie: może ocenić skuteczność witryny i zaobserwować potencjalne problemy związane z rozwiązywaniem problemów (np. negatywne linki spamerskie), pomóc ci upewnić się, że Witryna jest przyjazna dla Google i monitorować indeksowanie witryny przez Google.
Możesz nawet zgłosić spam i poprosić o ponowne rozpatrzenie, jeśli Twoja witryna poniosła karę. Dodatkowo, jeśli nie odwołujesz się do ich wytycznych dla webmasterów od czasu do czasu, cóż, jesteś tylko winny, jeśli się pomylisz. Search Console jest stale aktualizowana, a nowe funkcje są w drodze, takie jak nowe narzędzie do sprawdzania adresów URL lub nowy raport map witryn.
Pomoc jest dostępna za pośrednictwem społeczności pomocy dla webmasterów,miejsca, w które webmasterzy mogą łączyć się i udostępniać wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów i wydajności. Od końca 2020 r. Google zmieścił swoje narzędzie disavow link do Search Console, a także zaktualizował swoje narzędzie Przestarzałe treści.
2. Google Ads Keyword Planner
Bezpłatne narzędzie do wyboru słów kluczowych od Google
Dlaczego warto spróbować?
- Za darmo
- Kompleksowe listy słów kluczowych
Dlaczego potencjalnie unikać?
- Przybliżone dane liczbowe
Znajomość odpowiednich słów kluczowych do kierowania jest bardzo ważna podczas tworzenia kopii internetowej. Bezpłatne narzędzie do słów kluczowych Google, część Google Ads, nie może być łatwiejsze w użyciu. Podłącz adres URL witryny do pola, zacznij przeglądać sugerowane słowa kluczowe i ruszaj. Jill Whalen, dyrektor generalny HighRankings.com jest fanem i oferuje porady dla tych nowych do optymalizacji słów kluczowych: “upewnij się, że używasz tych słów kluczowych w treści witryny.”
Jednak, podczas gdy przydatne do celów badań słów kluczowych ważne jest, aby uświadomić sobie liczby podane są przybliżenia, a nie dokładne dane, i ma na celu zapewnienie przewodnika popularności, a nie dokładnej liczby wyszukiwania w czasie rzeczywistym.
3. Google Optimize
Dlaczego warto spróbować?
- Za darmo
- Platforma testowa A/B Split
Dlaczego potencjalnie unikać?
- Nie tak bogate w funkcje jak rywale
- Nie dla początkujących
Jeszcze jedno narzędzie Google na tej liście (nie jest to zaskoczeniem). Google Optimize nie jest dla osób o słabym sercu i sprawi, że nawet doświadczeni eksperci SEO będą niewygodni. SEO to nie tylko rankingi i bez właściwej równowagi treści, która angażuje użytkowników i napędza konwersje, jesteś gorliwa optymalizacja może być zmarnowana.
Bezpłatna usługa Google pomaga zgadywać z gry, co pozwala przetestować zawartość witryny: od prostych testów A / B dwóch różnych stron do porównania całej kombinacji elementów na danej stronie. Funkcje personalizacji są również dostępne, aby urozmaicić rzeczy nieco. Pamiętaj, że aby uruchomić niektóre z bardziej skomplikowanych testów wielowymiarowych, potrzebujesz odpowiedniego ruchu i czasu, aby wyniki były wykonalne, tak jak w przypadku Analytics.
Co to jest robot SEO?
Robot SEO może pomóc w wykrywaniu i rozwiązywaniu problemów uniemożliwiających wyszukiwarkom dostęp do witryny i indeksowanie witryny. Pozostaje niezbędnym, ale nieuchwytnym narzędziem w arsenale każdego dobrego eksperta SEO. Dogoniliśmy Julię Nesterets, założycielkę SEO crawler Jetoctopus, aby zrozumieć, co dokładnie jest robotem SEO i dlaczego jest to tak ważne.
Jeśli jesteś webmasterem lub specjalistą SEO, jest to prawdopodobnie najbardziej bolesna wiadomość, jaką możesz otrzymać. Czasami boty Google mogą ignorować Twoje treści i działania SEO i unikać indeksowania strony. Ale dobrą wiadomością jest to, że można rozwiązać ten problem!
Wyszukiwarki zostały zaprojektowane do indeksowania, rozumienia i organizowania treści online w celu dostarczania użytkownikom najlepszych i najbardziej trafnych wyników. Wszystko, co przeszkadza w tym procesie, może negatywnie wpłynąć na widoczność witryny w Internecie. W związku z tym uczynienie witryny z indeksowaniem jest jednym z głównych celów i może uwypuklić wszelkie problemy z dostawcą usług hostingowych.
Poprawiając możliwości indeksowania witryny, możesz pomóc botom wyszukiwarek zrozumieć, o co chodzi w Twoich stronach i wykorzystać ranking Google. Więc jak może pomóc robot SEO?
1. Oferuje informacje zwrotne w czasie rzeczywistym. Robot SEO może szybko indeksować twoją witrynę (niektóre indeksuje ją nawet 200 stron na sekundę), aby pokazać wszelkie problemy, które daje. Raporty analizują adres URL, architekturę witryny, kod stanu HTTP, przerwane linki, szczegóły łańcuchów przekierowań i meta robotów, rel-kanoniczne adresy URL i inne problemy z SEO. Raporty te mogą być łatwo eksportowane i określane do dalszych działań przez techniczne SEO i zespoły programistyczne. W związku z tym użycie robota SEO jest najlepszym sposobem, aby upewnić się, że Twój zespół jest aktualny w stanie indeksowania witryny.
2. Wcześnie identyfikuje błędy indeksowania. Indeksowanie błędów, takich jak 404 błędy, zduplikowane tagi tytułów, zduplikowane opisy meta i zduplikowana zawartość, często pozostaje niezauważone, ponieważ nie są łatwe do zlokalizowania. Korzystanie z robota SEO może pomóc w wykryciu takich problemów podczas rutynowych audytów SEO, co pozwala uniknąć większych problemów w przyszłości.
3. To mówi, od czego zacząć! Uzyskiwanie informacji ze wszystkich dostępnych raportów może być zastraszające dla każdego specjalisty SEO. Dlatego dobrze jest wybrać robotA SEO, który jest zorientowany na problem i pomaga ustalić priorytety problemów. Dobry robot powinien umożliwić webmasterom skoncentrowanie się na głównych problemach poprzez oszacowanie ich skali. W ten sposób webmasterzy mogą w odpowiednim czasie rozwiązywać krytyczne problemy.
Jak działają pająki SEO Google i wiele innych pytań wstecznych
Robot SEO może pomóc w wykrywaniu i rozwiązywaniu problemów uniemożliwiających wyszukiwarkom dostęp do witryny i indeksowanie witryny. Pozostaje niezbędnym, ale nieuchwytnym narzędziem w arsenale każdego dobrego eksperta SEO. Dogoniliśmy Julię Nesterets, założycielkę SEO crawler Jetoctopus, aby zrozumieć, co dokładnie robot SEO, dlaczego jest tak ważny i grono pytań na temat linków wstecznych w ogóle.
Pająki SEO Google są zaprogramowane do zbierania informacji ze stron internetowych i wysyłania ich do algorytmów odpowiedzialnych za indeksowanie i ocenę jakości treści. Pająki systematycznie indeksować adresy URL. Jednocześnie odnoszą się do robotów.txt pliku, aby sprawdzić, czy mogą indeksować dowolny konkretny adres URL.
Gdy pająki zakończą indeksowanie starych stron i analizowanie ich zawartości, sprawdzają, czy witryna ma jakieś nowe strony i indeksują je. W szczególności, jeśli istnieją nowe linki zwrotne lub webmaster zaktualizował stronę w mapie witryny XML, Googleboty dodadzą ją do listy adresów URL, które mają zostać zindeksowane.
Więc czy warto retrospektywnie dodać linki zwrotne?
Warto dodać linki zwrotne do treści, które zostały opublikowane jakiś czas temu, zwłaszcza jeśli strona jest wysokiej jakości i na ten sam temat. Pomoże to również zachować równość tej strony.
Czy istnieje hierarchia linków wstecznych?
Technicznie nie ma hierarchii linków wstecznych, ponieważ nie możemy ich ustrukturyzować i skalować tak, jak chcemy. Możemy jednak podnieść jakość linków wstecznych na podstawie kilku kryteriów, takich jak:
- Trafność tekstu zakotwiczenia
- Trafność i jakość strony z linkami
- Łączenie jakości domeny
- Adres IP
- Kliknięcia linków i łączenie ruchu w witrynie
- Kilka linków na stronie sieci Web z linkami
Linki najwyższej jakości mają odpowiednie słowa kluczowe w tekście kotwicy i pochodzą z wiarygodnych stron internetowych. Ale znowu, nie ma twardych i szybkich zasad, w jaki sposób Google ocenia wsteczne. Niektóre linki zwrotne mogą nadal być odpowiedniej jakości, nawet jeśli nie spełniają tych parametrów.
Jak często należy przeprowadzać inspekcję łączy lokacji?
Chociaż nie ma dobrego lub złego sposobu inspekcji łączy, istnieje kilka wskazówek, o których należy pamiętać przy określaniu częstotliwości.
- Jeśli Twoja strona ma długą historię budowania linków nieorganicznych, dobrze jest zrobić miesięczny disavow.
- W większości przypadków zaleca się audyt kwartalny. Pozwala webmasterom utrzymać profil linku na stronie internetowej w czystości i śledzić nowe linki zwrotne wskazujące.
- Linki na stronie internetowej, która rozwija się etycznie i nie znajduje się w konkurencyjnej domenie, można sprawdzić pół roku, ponieważ ryzyko negatywnego SEO jest niskie.
Rozważmy stronę internetową z setkami starych, bardzo małych stron ruchu bez linków (np. eCommerce / news). Czy warto 301 tych stron do odpowiednich centrów kluczy lub zaktualizować stronę za pomocą linków wstecznych do odpowiednich koncentratorów kluczy bez aktualizowania dat?
W takim przypadku wybierz strony z najlepszą zawartością i zaktualizuj je. Skonfiguruj przekierowania 301 dla stron, na których nie chcesz, aby odbiorcy widzieli, i wskaż je odpowiednimi koncentratorami kluczy. Kluczowym terminem jest tu “istotne”. Przekierowania 301 powinny wskazywać na tematycznie istotne centra. W przeciwnym razie Google potraktuje je jako miękkie 404s.
Czy linki zwrotne w mediach społecznościowych są dobre w 2024 roku?
Większość webmasterów może czuć, że linki zwrotne do mediów społecznościowych są bezcelowe przede wszystkim dlatego, że są nofollow linki, które nie mają wpływu SEO. Jednak sygnały społecznościowe są ważnym czynnikiem rankingowym dla Google. Ludzie ciągle klikają linki, które widzą w swoich kanałach aktualności. Jeśli oferujesz świetną zawartość, może to być dla Ciebie wielką zaletą. Dlatego nie ignoruj linków społecznych. się.
Czy reklamy mogą negatywnie wpłynąć na Twoje SEO?
Kiedy myślisz o SEO, na ogół nie myślisz o reklamach i nie bez powodu. Eric Hochberger, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Mediavine zajmującej się zarządzaniem reklamami z pełnym zakresem usług, wyjaśnia nam relację miłość-nienawiść między tymi dwoma podmiotami.
Z definicji reklama jest sprzeczna z celami optymalizacji SEO, procesu, który opiera się na treściach wydawców i doświadczeniu użytkownika. Jednak jako firma zarządzająca reklamami, która powstała jako firma marketingowa SEO, pracujemy nad znalezieniem idealnej równowagi, zapewniając, że te dwie firmy mogą współistnieć. Tak, dzięki odpowiedniej technologii reklamowej możesz wyświetlać reklamy o wysokiej wydajności i nadal dobrze plasować się w wyszukiwarkach. Nie jest to albo-lub scenariusz, a oto dlaczego:
Pierwszą kluczową funkcją jest ładowanie z opóźnieniem. Gdy witryna używa ładowania z opóźnieniem,reklamy ładują się tylko na stronie internetowej, gdy użytkownik przewija do nich. Jeśli użytkownik nie przewija się do określonego widoku ekranu, reklamy nie istnieją na stronie. Ta funkcja bardzo zmniejsza obciążenie strony. Lżejsza strona oznacza szybsze ładowanie, co prowadzi do lepszego SEO.
Zgodność ze standardami Koalicji na rzecz Lepszych Reklam (CBA) ma kluczowe znaczenie dla SEO, ponieważ CBA jest tym, czego Google używa do zasilania wbudowanego filtrowania reklam Chrome i raportu o doświadczeniu reklam w Google Search Console (główne narzędzie SEO). Istnieje błędne przekonanie, że liczba reklam wpływa na SEO, ale w rzeczywistości jest to gęstość. Analiza kosztów i analizy informacji zapewnia kompleksowy wgląd w odpowiednie wskaźniki reklam do treści zarówno dla urządzeń mobilnych, jak i komputerów stacjonarnych.
Wreszcie, zmniejszenie powyżej krotnie (ATF) reklamy, lub reklamy, które pojawiają się w pierwszym widoku ekranu, jest ogromny zarówno dla szybkości strony i SEO. Jeśli reklama nie ładuje się w pierwszym widoku ekranu, witryna będzie się ładować szybciej (jak Google ją mierzy),ponieważ użytkownicy nie zauważają, gdy reklama się wczytuje, jeśli znajduje się poniżej zagięcia.
Co prowadzi mnie do tego – często słyszysz, że SEO podąża za doświadczeniem użytkownika. Google używa tej linii sporo, co ma sens. Ostatecznie celem wyników wyszukiwania Google jest zwrócenie najlepszego doświadczenia użytkownika. Jeśli reklamy są bogging dół stronie internetowej, że nie równa się wysokiej jakości doświadczenia użytkownika, które w związku z tym nie wygeneruje dobre SEO. Czy widzisz wzór tutaj?
Chociaż istnieje możliwość seo i reklamy współistnieć w pozytywny sposób, istniejące zasoby dla wydawców do promowania tego są ograniczone. Rozwiązaniem byłoby uzyskanie struktury, która działa na najbardziej popularnych CMS i koncentruje się na najlepszych praktykAch Google z Core Web Vitals do doświadczenia strony i zatrudnia leniwy ładowania i redukcji reklam ATF.