Sponosorowane

Praca w Agencji Marketingowej – Cienie i Blaski

Uaktualnione 27 października, 2022

Andrzej Krawczyk

Zacznij sprzedawać produkty cyfrowe w 5min

  • 💰 Brak opłat platformowych
  • 💳 Pobieraj opłaty jednorazowe lub cykliczne
  • 🎨 Dostosuj do swojej marki

Praca w agencji marketingowej z jednej strony jest bardzo ciekawa, rozwijająca i pozwala nam codziennie stawiać czoła nowym wyzwaniom, jednak z drugiej ma również swoje mniej przyjemne strony. Dlaczego warto zainteresować się podobną ścieżką kariery i dla kogo jest ona przeznaczona? Czy pozycjonowanie stron internetowych i działania marketingowe naprawdę mogą być wciągającym zajęciem?

Czym zajmuje się agencja SEO?

Skuteczna agencja SEO jest odpowiedzialna za wiele rzeczy, które wiążą się z utrzymaniem i wypromowaniem stron internetowych klientów. Jednym z głównych zadań, jakich podejmujemy się w tego typu pracy jest pozycjonowanie stron, tworzenie materiałów na potrzeby content marketingu, poprawa aspektów technicznych. W skrócie można więc powiedzieć, że zadaniem agencji kreatywnej jest takie operowanie marketingiem internetowym, aby prowadzone strony mogły przynosić zauważalny zysk ich właścicielom.

Co trzeba umieć, by móc pracować w agencji SEO?

Agencja SEO wymaga wielu różnych talentów, więc nasze umiejętności będą weryfikowane pod kątem stanowiska, jakie wybierzemy. Możemy zajmować się technicznymi aspektami stron internetowych – dbać o ich sprawne działanie i nowoczesny wygląd, a możemy również wybrać pozycjonowanie stron www, tworzenie treści na potrzeby marketingowe, analizować statystyki dostarczane przez narzędzia Google, pozyskiwać nowych potencjalnych klientów czy dbać o komunikację z aktualnymi partnerami. W zależności od wybranej pozycji będziemy potrzebować różnych umiejętności z zakresu marketingu internetowego, reklamy, a także umiejętności analizowania danych.

Największe zalety pracy oferowanej przez agencje SEO

Jednym z największych plusów pracy w agencji SEO jest różnorodność zajęć, jakie na co dzień wykonujemy. Dzięki temu nie będziemy nigdy nudzić się w pracy, a każdy projekt dostarczy nam innego rodzaju satysfakcji. W zależności od tego, czy weźmiemy na warsztat pozycjonowanie lokalne, link building, optymalizację strony czy analizę danych, możemy liczyć na inny zestaw problemów i wyzwań, którym będziemy musieli podołać. Pod tym względem jest to więc branża bardzo interesująca, wymagająca od nas otwartej głowy i zdolności do płynnego poruszania się pomiędzy różnymi zagadnieniami. Jeżeli lubimy zmagać się z często trudnymi zadaniami i nie brak nam kreatywności, z dużym prawdopodobieństwem odnajdziemy się w tym świecie.

Wady pracy w agencji SEO

Jak każda praca, także zatrudnienie w firmie świadczącej usługi SEO ma swoje minusy. Jest to branża bardzo dynamiczna, gdzie często klienci oczekują stworzenia pomysłów i projektów na wczoraj lub chcą wprowadzać nie całkiem zgodne ze sztuką zmiany. Jeżeli więc nie jesteśmy zbyt odporni na stres lub nadmiar zajęć powoduje, że się “zacinamy” i nie możemy dalej kreatywnie myśleć, może być to dla nas przeszkodą w rozwijaniu swojej kariery w tej dziedzinie. Marketing internetowy wymaga również dużej płynności w korzystaniu z takich narzędzi, jak portale społecznościowe, narzędzia analityczne Google czy narzędzia do audytów SEO, co również może być swego rodzaju barierą, gdy dopiero zaczynamy swoją przygodę.

← Wróć do bloga

Andrzej Krawczyk

Z wykształcenia informatyk, Andrzej jest entuzjastą oprogramowania i digital marketingu, a zarazem edytorem witryny MójStartup. Poza redagowaniem artykułów, Andrzej angażuje się w organizację konferencji i warsztatów, dzieląc się swoją wiedzą z innymi pasjonatami branży oraz wspierając startupy w ich rozwoju i skutecznym marketingu.